tisdag 25 december 2012

Julen

Maja fick oförskämt mycket julklappar i år. Jag var i Ullared och köpte billiga leksaker till henne som annars skulle kostat skjortan. Hon har fått jättefina julklappar som hon både behövt och önskat sig. Jag mådde dåligt ett ögonblick när jag såg alla hennes oöppnade julklappar men sen när hon sitter och tackar tomten för varje julklapp han lägger i hennes hand och när hon öppnar paketen så säger hon:
"Oj så många julklappar jag får"
Sen efteråt går hon runt till alla och kramar dem och säger tack så mycket! Jag blev så stolt över henne och jag tycker inte hon är bortskämd. Hon har varit världens mest intensiva och glada unge nu kring julen och någon sa till mig att en stor del av det är på grund av hennes mamma som verkligen gjort allt för att hennes jul ska bli så perfekt som möjligt. Jag blir rörd och tar åt mig. För allt jag vill är att Maja ska känna glädje och tacksamhet kring julen. Att hon ska växa upp i ett hem där fokusen ligger på att ha det mysigt med varandra och vara med sina älskade. Och det är just det vi gör här hemma, umgås massor med familjen och vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar