måndag 19 december 2011

Måndag igen!

Fem dagar till jul blir det väl? Jag har massor att göra men ingen tid. Ska jobba hela veckan och måste handla julmat och laga julskinka, rulla köttbullar, lägga in vitlökssillen som min moster har gett mig världens godaste recept på och göra rödbetssallad! Allt annat köper jag färdigt! Mamma ska göra tomtegröten och Janssons. Vi ska vara här i år igen eftersom vi har bäst med plats. Jag, Maja, Karn, min mamma och Jan, Tessan, farmor och Derya, farbror Pierre och hans Sofia, morfar och Lek. Vi blir fler och fler för varje år och det är mysigt! Jag älskar att ha människor omkring mig! Karn fyller 30 år på julafton så det blir lite fest för honom på kvällen! Min Hannah är nere i Malmö och kanske hon också tittar förbi på kvällen! Julen är min absoluta favorithögtid och sen Maja föddes är den ännu mer värdefull! Trots att mina föräldrar är skilda sedan nästan 20 år så umgås dem och kommer bra överens, det är guld värt och det är nog Majas förtjänst. Barnbarn har en förmåga att föra samman människor. Jag är glad att det funkar för det är så mysigt att ha alla sina nära och kära med sig på självaste julafton. Slippa köra runt på julen hit och dit.

Nu är hemmet iordning igen och jag ska klä på mig för att gå och jobba kväll med bästaste Rebecca! Maja ska vara hos mormor idag och mysa! Ni får ha en bra måndag!
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar