tisdag 6 mars 2012

Tänker

Det viktigaste i mitt liv och jag förstår inte. Du betyder allt för mig. Jag har fått dig och sen den dagen du kom har jag alltid satt mig själv på andra plats. Visst är det märkligt hur stark kärlek till sina barn är, jag fascineras varje dag. Du ger mig så otroligt mycket genom att bara finnas. Vissa relationer arbetar vi med att glöda, blomstra och syresätta medans vår relation inte kräver något, vi bara är.

Jag går igenom en massa saker just nu och min stabila pelare i allt är du Maja. Du hjälper mig fokusera och genom dig förstår jag det viktiga.

Jag är lycklig, det är inte det. Jag har lärt mig vad livet kan skicka mot dig och jag är införstådd med att det inte ska vara så lätt alltid. Så vissa dagar tänker jag alldeles för mycket och analyserar och spekulerar. Andra dagar glömmer jag det och njuter istället. Oavsett vad livet skickar min väg. Där sätter jag mig själv först och låter allt annat än min hjärna bestämma. Jag tar det lite som det kommer. Kanske är det fel eller kanske rätt men jag spekulerar inte i det utan jag känner efter vad som känns bra just nu eller då. Jag lever endast ett liv och jag ångrar hellre något jag gjort än något jag inte gjort.

Jag lever i nuet och jag är mitt i mitt liv och precis där jag vill va- just nu. Jag har min underbara dotter, vår fina familj omkring oss, all kärlek som vi behöver och mer därtill. Vad mer behöver man? Jag jobbar med något jag trivs bra med, får tiden att räcka till det mesta jag vill. Jag har djup insikt med vad jag vill uppnå på detta plan och kan luta mig tillbaka.

Jag har kommit fram till att det bästa som kunde hända mig hände. Karn och jag gjorde slut. För när något så omtumlande sker i ditt liv börjar du tänka annorlunda. Jag gjorde det iallafall. Jag började ifrågasätta meningen med saker och ting. Jag lärde känna mig själv på riktigt. Vem är Maria? Inte den personen som levt med samma man i 10 år, inte mamman till våran dotter. Utan jag. Jag ensam med mina tankar och valet att göra vad jag vill.

Jag har funnit en del av mig själv men framförallt har jag kommit fram till att jag är viktigt och intressant. Jag är värd att veta om så därför kommer jag aldrig sluta ta hand om mig själv.

Jag väljer mitt eget liv och jag är min egen person. Sen måste jag reda ut allt annat däremellan men allt kan ju inte komma på en gång. Jag har inte brått! Jag vet bätte än att jäkta nu.

2 kommentarer:

  1. Man blir så glad när man läser dina inlägg den senaste tiden Maria. Allt har en mening och det var nog meningen att du skulle få chansen att lära känna dig själv. Du var så ung när du och Karn träffades så det har såklart påverkat ditt leverne de senaste tio åren. Du har inte fått utvecklats själv i lugn och ro utan alltid haft andra personer att ta hänsyn till. Åren mellan sexton och tjugofem är oerhört viktiga för det är då du formas till en vuxen person, vem du vill vara, vad du vill jobba med, var du vill bo osv. Det lättaste hade varit att få utvecklas i lugn och ro och sen valt den partner som passar in i hur man vill leva sitt liv. Jag gissar att du står under denna utveckling nu och precis som du säger så har du ju ingen brådska, du har hela livet på dig :). Det är så mycket lättare att leva och ta motgångar när dom dyker upp om man vet vem man är och respekterar sig själv och sina egna känslor. Jag är så stolt över dig Maria, det känns så bra i mitt hjärta när jag läser din blogg. Det skall bli riktigt skoj att träffas på söndag. Hoppas nu bara att alla håller sig friska och de som är sjuka tillfrisknar. Kram

    SvaraRadera
  2. Så kul att läsa dina kommentarer Ann. Ska bli skoj att ses på söndag! Kram

    SvaraRadera