måndag 2 januari 2012

Vardag igen!

Tillbaka till vardagen och mamma min skapare som jag längtat! Lika mycket som jag längtar till julen så längtar jag efter vardagen! Det är iallafall skönt att det är måndag den 2 januari 2012, det tycker jag och jag skäms inte! Jag har fått lite ledighet men nu hoppas jag på mera arbete och det verkar som det går min väg just nu iallafall!

Maja sover gott efter en turbulent helg. Hon var uppe sent i lördags och igår somnade hon väldigt sent med. Sen imorse var det dagis klockan sju för stackaren så nu somnade hon gott och imorgon ska hon inte vara på dagis förrän klockan nio. Jag arbetar kväll imorgon och lämnar henne sen drar jag och tränar! Efterlängtat pass eftersom min förbannade förkylning suttit i alldeles för länge. Men imorgon kör vi stenhårt igen!

Annars har vi haft det bra dessa dagarna, varit mycket med familjen och myst. Idag har jag och Maja hjälpt moster att organisera i hennes nya crib. Maja är så duktig och självständig. Vi gör vårt och hon hjälper till på sitt vis, drar runt på saker, skruvar lite var det behövs och äter maccisar på golvet! Så skönt med Maja för hon är otroligt självgående. Hon leker fint själv och jag är så stolt! Min lilla tös hon är ju för fasiken snart tre, tiden går alldeles för fort. Att hon är tre är magiskt och alldeles otroligt men tanken på att jag varit en mamma i tre år är sjukt. Jag kommer inte ens ihåg hur jag kände mig och hur jag identifierade mig utan henne. Idag är min mammaroll en så stor del av mig.

Människor gör stora vandringar i sitt liv och jag har nyss påbörjat mitt livs resa. Jag är så stolt och välsignad över min dotter. Min underbara familj som jag har omkring mig.

Jag älskar er!

1 kommentar:

  1. Ja ni har en fin dotter som ni kan vara stolt över. Och Maja har fina föräldrar som hon kan känna sig trygg med. Sen har ni ett fint nätverk kring er som hjälper till när vardagen inte går ihop :). Rör man ihopa alla dessa ingredienser så får man harmonisk och stabil grund att stå på när det gungar till ibland. Idag får hela familjen ta del av kramen.

    SvaraRadera