fredag 13 april 2012

Ensam

Trots jag borde vara lycklig och allt borde vara bra känner jag min ensam. Det är en sorgsen känsla. Jag gråter litegrann inombords för jag vet att jag valt detta själv. Jag kämpar med saker. Känslor jag aldrig känt förr och det tär på mig. Jag tror detta är något jag bara måste arbeta mig igenom men det känns jobbigt.

Det är stressigt just nu, hela april har varit inbokat och början på maj är bokat med. Det känns just nu som någon annan lever mitt liv och jag får inte bestämma något själv fast jag vet att jag valt allt själv. Jag vill bara landa och andas litegrann.
Ibland önskar jag att jag var ett barn och inte behövde oroa mig för något. Istället att det fanns någon som ordnade sakerna omkring mig. Jag vet att det låter barnsligt.

Fan vad allting ska vara komplicerat. Livet ger dig några käftsmällar ibland och skakar om din värld något så fruktansvärt så du nästan önskar att det sänkt dig istället. Idag är en sådan dag då jag överanalyserar allt istället för att leva med hjärtat. Det tär på huvudet mitt och jag blir superdeppig.
Nu slänger jag mig i bingen och sover bort mina jobbiga och ohanterliga känslor.

Godnatt.

1 kommentar:

  1. Fina fina Maria.

    Sådana dagar kommer och går i hela ens liv och det är dessa som egentligen gör att man utvecklas och går framåt om man använder sig av dem på rätt sätt vilket jag är övertygad om att du gör. Under dessa dagar tillåts man få kontakt med sig själv och ens självbild, vilken inte alltid stämmer överens med det liv man lever. Man reflekterar, analyserar och verkligen känner. Dessa dagar kan vara jobbiga men ju mer man förstår varför dom är viktiga desto mer accepterar dem när de kommer. Vi som hela tiden omger oss med andra personligheter som vi måste förhålla oss till måste få lov att "bara vara" emellanåt och precis som du säger landa. Som tur är så kommer snart dagar då du kommer att må mycket bättre och tycka att livet leker och inget är svårt utan du tar tag i problemen som dyker upp med ett leende på läpparna. Med din starka personlighet kommer du bara att bli säkrare och säkrare i alla de roller man lever under ens livstid, mammarollen, arbtetsrollen, kärleksrollen, kompisrollen osv. I dag kommer du att få styrkekramen live av mig :). see you

    SvaraRadera