torsdag 24 maj 2012

Viss musik

Jag kommer ihåg i höstas att jag tänkte att jag inte kommer kunna uppskatta Adele eftersom jag köttade sönder hennes albums. Så är fallet nu. Jag har lagt över så mycket känslor och sorg i hennes låtar att allt rinner över för mig när jag lyssnar på dem idag.
Nu ska jag berätta en sak för er som ni flesta kanske redan förstått men för er andra blir det en nyhet. Jag och Karn har hittat tillbaka till varandra och han har flyttat tillbaka hem till mig och Maja. Jag har inte dolt det direkt men samtidigt känt att jag saknar behovet att basunera ut det här och på Facebook. Hoppas ni inte känner er lurade eller förda bakom ljuset på något sätt för det var aldrig min mening.

Vi är på en väldigt bra plats med ömsesidig respekt och förståelse för varandra, större utrymme för den andres behov, kärlek och passion.

Vi har lärt oss otroligt mycket av denna resa och båda två inser hur viktigt det var för oss bägge. Egentlig och tid för andra människor än just sin respektive och barn är för mig nu en självklarhet som jag värderar högt. Att kunna slopa smådetaljer och uppskatta och värdera din andre hälft för vad just han är har jag också lärt mig. Jag har insett att jag måste älska hela Karn och kan inte välja och den enda personen jag kan ändra på är mig själv.
Jag läste i en artikel att man ska sluta leta efter den perfekta partnern och istället bli den själv. Det ligger mycket i det och jag försöker varje dag vara en bättre älskare, mamma och människa.

Nu ska jag försöka bli kär i Adele på nytt med nya ögon!

Kram på er!

1 kommentar: