fredag 22 oktober 2010

Vackra vackra du!

Ser ni? Ser ni hennes mörka intensiva ögon? Jag kan drunkna i dem,
fastna där i minuter. Tror det är för hennes ögon börjar bli mer
lika Karns och hans ögon kan jag drunkna i vilken dag som helst! Jag
har så vacker man och dotter, jag är välsignad! Mystik och djupa,
inbjudande, fängslande ögon. I'm hooked! Man ser ju rakt in i själen!

Ska med Maja till läkaren kvart över elva. Det är konstigt för
igår på kvällen så försvann hennes feber, sen klockan tio kom den
tillbaka men bara 38,3. Då fick hon Ipren, sen vaknade hon två inatt
och var ledsen. Då var hon kokkhet och hade 40.0 grader. Hallå? Och
då var det två timmar tills jag fick ge henne en ny Ipren. Fick kyla
ner henne så gott det gick men klockan tre var jag tvugnen att ge
henne, då hade hon legat vaken och vridit sig i en timme stackaren.
Ska prata med läkaren idag om just det med febernedsättande. Så nu
ska vi upp, äta frukost och klä på oss. Sen blir det en prommis till
kronprinsen och VC.

Just det, fredag idag. Än så länge har inte fredagskänslan hittat
hit men det gör den väl snart!
Puss på er!

2 kommentarer:

  1. Aaw, stackars Maja! =/ Hoppas hon kryar på sej snart! Men, när Anton hade feber så, så varva vi Ipren & Alvedon/Panodil.. Vi tog varannan, fick de tipset av Antons barnläkare.. :) Oftast fungerade de faktiskt! Kanske kan hjälpa henne?

    SvaraRadera
  2. Tack för din omtanke Linda! Nu idag har hon mått relativt bra. Ingen feber just nu iallafall! Jag frågade läkaren om det gick bra att göra så och det gjorde det så nu pendlar vi med Alvedon och Ipren när hon får feber! Hoppas lille Anton mår bra! Ha en skön fredag! Kram på er!

    SvaraRadera