tisdag 9 november 2010

Skola

Nu har jag börjat i skolan igen och det känns underbart! Jag var lite nervös över att jag kanske varit ifrån det för länge men jag känner att jag faller in i det ganska bra. Känslan och tänket börjar återfinna sig och mitt självförtroende är på uppsving! Jag kan, bara jag vill och jag vill!
Det här kommer gå galant!
Jag har bett Maja snällt att hålla sig frisk nu för under tiden jag har praktik på VC så finns det INGET utrymme för vab :( och eftersom Karn endast får vabba en dag/sjukdomstillfälle så ställer det till det. Men vi har så bra nätverk, mamma kan passa henne sålänge hon inte arbetar själv. De dagar hon arbetar kan mormor ta henne några timmar på förmiddagen innan mamma kommer hem. Så detta ska nog gå vägen. Sen när jag ska praktisera på mas är det lättare för då kan jag ta igen arbetsdagar jag missar i veckan på helgen när Karn är ledig. För man är väl litta väl optimistisk om man tror att hon ska vara friskt nu i åtta veckor! Men vi löser nog detta ska vi se, tar en dag i taget!

Maja verkar trivas jättebra på dagis, hon är alltid glad när man hämtar henne! Det känns skönt att hon trivs där. Idag när jag kom vinkade jag åt henne genom ett runt glas genom toadörren. Hon sken upp som en sol, öppnade dörren och sa "Heeej", precis som hej, va längesen! Kul att se dig! Haha, hon är så go!

Hon säger oj till mycket nu! Tappar hon något så är det OJ! Tack är också populärt och när vi äter middag eller när vi sitter samlade vid bordet ska hon skåla med oss. Ål säger hon och slår ihopa sitt glas med våra!
Pilla naveln är en annan favorit! Särskilt Jans, han är jättekillen och det har hon lärt sig så när hon går fram till honom så börjar han skratta och det tycker hon är ännu roligare!

Nu är det snart House och jag ska hinna borsta bittingarna och ta av sminket! Så ni får ha en skön kväll! Sov gott på er! Och va rädda om varandra, kör försiktigt! Det är halt ute!

Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar