tisdag 1 november 2011

Ledig dag

Idag har jag varit ledig och jag har faktiskt njutit av den. Jag lämnade Maja på dagis vid nio sen hem och städa hela lägenheten. Arbetet här hemma har kommit efter nu eftersom jag jobbat helg men nu är det rent och fint härhemma! Slappat framför tv:n litegrann innan jag stack oxh hämtade lillfisen på dagis. Jag ville ha sällskap när jag skulle storhandla och fick tom bärhjälp härhemma! Maja bar sina blöjor och toalettpappret helt själv! Hem och slänga in allt i kylen för att sticka till Almgården. Planen var att vi skulle till Jojo och Bengan men det blev ändrade planer och Ann och Rolle bjöd på god mat istället! Slappat där hemma hela eftermiddagen! Skönt att prata med underbara Ann som är mitt bollplank och ständigt hjälper mig att reflektera över saker och ting!

En bra dag med andra ord!

På fredag ska jag se Tessans spex! Hon spelar "naughty nun" i Helsingkronas spex och jag är så imponerad av henne! Det aka bli skoj att se det igen! Det blir lite förfest hos mig med mamma och Jojo innan det är dags för "Copernicus eller Vad har det här med påvens underkläder att göra?"

Men först två arbetsdagar! Trevlig kväll allesammans!
Puss på er!

2 kommentarer:

  1. alltid roligt att ha er här. Och på så sätt får vi ju chansen att lära känna Maja på ett annat vis. I går visade hon att hon började känna sig mer bekväm i min närvaro för hon pratade med mig, ha ha ha, goa unge. Jag är så glad att du äntligen mår lite bättre Maria och kan se de små nyanserna i vardagen som är så viktiga för att man skall må bra. Kram till både dig och Maja.

    SvaraRadera