torsdag 23 juli 2009

Städryck!

Klockan tio ikväll efter att jag lagt Maja fick jag ett städryck, detta resulterade i nytorkat kylskåp, fräsh toalett och en svettig Maria (förstår inte alla som klagar på vädret, det är för fan hett uta helvete i vår lägenhet!!) Satte mig i soffan med laptopen och gick min vanliga bloggrunda, in och harvestade på fejjan och sedan beslöt jag mig för att skapa en blogg. Frågade Karn vad han tyckte om idén och han svarade: Ja, varför inte? Jag hade läst den!

Det blir kanske bara jag och Karn läser den med jag tror nog att jag skriver den mest för min egen skull. Det kan ju vara skönt att ventilera ibland.

Imorgon blir det full rulle hela dagen, vi ska på lägenhetsvisning vid tolvtiden, sen över till Köpenhamn och hämta Karns mamma. Vi ska ha namngivningscermoni för Maja på lördag och innan dess är det massor som ska fixas. Det ska handlas mat, allt ska förberedas och lokalen ska dukas! Fast sådana här saker är precis vad jag gillar. Jag har alltid tyckt det är roligt att fixa med fester, all den planering som leder fram till den stora dagen är så roligt. Det bästa är när man når den stora dagen och man får se allting tillsammans och hur bra det blivit! Oftast blir det ju bra, kanske därför jag tycker det är så roligt!

Jag upptäcker att magen kurrar, tittar på klockan och upptäcker att hon är 00.20. Inte så konstigt att jag är hungrig. Minns inte när jag åt senast, det var iallafall vid middagstid. Men sen brukar jag inte vara uppe såhär sent. Ska nog ta en macka eller något och sen gå och lägga mig.

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar