måndag 27 juli 2009

You rocked my world, you know you did

Sötnosen vaknade i lagom tid idag! Tio är iallafall bättre än klockan tolv. Ska försöka lägga henne tidigare idag med, men jag vill inte rubba hennes sömnmönster för mycket. Hon är ju bara 3,5 månad.. men hon är ju så tidig med allt. Helt otroligt min lilla sötis, mamma hinner inte med. Tiden då hon låg fint i ens famn är sedan länge förbi. Nu vill hon BARA stå stå stå.. och snacka med sin mamma!
Jag kommer ihåg att mamma sa när hon var en vecka gammal att vänta bara tills du får rulla henne runt dig som en korv när du ammar henne.. jag sa jaa men det dröjer.. NEJ DET GÖR DET INTE. Det kändes som att blinka.. Nu ligger hon knappt still när hon äter. Och en gång så satt hon efter att hon rapat, vände sig om och tog tutten själv.. HAHA!
Det fungerar iallafall jättebra med amningen och det är ju det som är huvudsaken!
Lilla snäckan blir stor och stark!

Sitter i sängen med laptopem, Maja ligger bredvid och ormar sig runt i sängen och joddlar, äter fingrar och myser med sin mamma! Hon är den goaste i min värld!! Ger man henne bappen tar hon den med tum-pekfingergreppet och stoppar den i munnen! Funderar på att ta en prommis sen efter att jag ätit.. Vädret är ju ändå helt okej tycker jag.. såg iallafall så ut.. lite blåsigt men säkert varmt och skönt ändå. Vi tappade vår ute termometer i den gamla lägenheten, annars hade jag ju kunnat kolla tempen.. glömmer alltid att köpa en sån när jag är i affären.

Nu kurrar min mage, måste gå och äta innan jag glömmer det. JA, sånt kan jag glömma bort, väldigt konstigt men sant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar