måndag 20 december 2010

You can do it!

Du är bra nog, du kan om du bara vill! Du vill! Ta en dag i taget! Det är bara en liten del av allt, världen är större än så. Behåll lugnet och perspektivet! Du är en bra mamma och du måste låta dig själv göra detta. För Majas skull!

Peppar mig själv för en lååång lång vecka! Sen på torsdag kl 18.00 går jag av och sen håller jag jul fram tills måndag morgon kl. 8.30!
Ja, det är säkert jätteonormalt att skriva så här till sig själv men jag vet att foton på Maja sporrar mig så därför tänkte jag skriva detta för då borde det sporra mig ännu mer!

Puss

2 kommentarer:

  1. You go girl! Tänker på dig och hoppas att du får en bra praktikvecka även om det blir långa dagar!

    Du är en underbar mamma till Maja, tro INGET annat! :)

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Tyvärr är detta baksidan av kvinnans likställdhet med mannen. Det är vi kvinnor som dras med det dåliga samvetet för att vi inte finns där för våra barn. Men man får försöka fokusera på det som känns bra i vardagen och det som känns mindre bra får bara finnas där som en skugga. Bamsekramar till dig fina fina Maria. Och natruligtvis några till din man och dotter med.

    SvaraRadera