fredag 1 april 2011

Hon kan en massa

Saker man tar för givet. Prata, gå, springa, uttrycka sig, skratta - ja allt det dära ni vet. Allt sånt lär sig barn när dem är små och min unge är just det nu - liten! Det är så roligt att se henne, lära sig nya saker, varje dag lär hon sig nya ord. Jag hänger inte med, hon börjar säga R ordentligt nu. Innan har hon "L"-at lite istället. Nu säger hon mormor och betonar r:et riktigt! Hon bygger meningar och man ser henne när hon står och funderar på vad och hur hon ska göra!
Det är en fantastiskt tid vi går igenom nu, massa utvecklande men samtidigt känner jag att tiden går alldeles för fort och hon växer upp utan att jag hinner med. Men jag hinner med, det vet jag. För jag njuter, varje dag så njuter jag av henne och livet går på. Det är som det ska vara.

Jag har nog äntligen börjar installera mig i en vardag tillsammans med henne. Jag ser vår vardag som den enda där finns, innan har jag varit ständigt tacksam för varje dag jag har med henne. Missförstå inte mig, jag är tacksam men nu är allt som det ska va om ni förstår mig, innan har allt känts som att jag lånat någons fantastiska liv och jag varit rädd att personen vill ha tillbaka det. Nu har jag insett att det är mitt eget liv och jag är så förälskad i det!

Konstigt? Ja, det kanske det är men nu är det så! Fredagen har fortskridit i myspys:ets tecken och pappa lägger Maja nu. Fantastisk mat har förtärits och nu ska de vuxna rå om varandra!

Trevlig kväll på er mina godingar!

2 kommentarer:

  1. Jag gläds verkligen med er Maria. Och jag blir lycklig närjag läser din blogg, hur fint du uttrycker dig om er dotter. Det är annars lätt att man trillar in vardagslunken och bara fokuserar på tristessen och glömmer bort hur värdefull varje dag faktiskt är.Själv har man inte så många mål upsatta längre men det är så roligt att följa nästa generations fäörväntningar på framtiden. Själv vet man att det inte ofta blir som man tänkt eller planerat men oftast blir det bra ändå. Kram till er alla. Ann

    SvaraRadera
  2. Tack Ann, om det är något jag verkligen inte försöka tänka på och hamna i så är det vardagstristessen. Där har jag varit och jag gillar det inte! Livet är alldeles för värdefullt för att låta bli att tänka!

    Kram på dej och pussa Minnea från mig för jag vet att hon är hos er nu!

    SvaraRadera