tisdag 7 februari 2012

Idag

Har Maja och jag åkt skridskor! Eller jag har, Maja åkte på sina skor. Det var skoj och när vi väl skulle gå hem för att äta satte sig ungen på tvären. Big surprise där eller vadå? Just nu känns det som att vi bråkar om allt. Hon är i trotsåldern och jag kan ju inte jämföra med något men det är jobbigt. Det är så svårt att kommunicera med henne eftersom hon får för sig något och går det inte hennes väg så skriker och gråter hon och DÅ går inte alls att prata med henne. Undrar hur hon mår själv, ibland är det precis som att hon gör det bara för att hon kan. Imorse skulle hon ha ägg och när jag skalat så ska hon inte ha. Men oftast handlar det om att hon tjatar trots jag sagt nej och fortsätter och att hon vill inte sova etc.

Men det är ju en fas så, mitt tålamod måste ju byggas upp. Jag är bortskämd med en sådan duktig tjej så jag har knappt behövt något tålamod.

Nu ska vi sova. Godnatt!

1 kommentar:

  1. Låter som er lilla tjej börjar skaffa sig en egen identitet. Inte lätt med trotsåldrar men lättare om man förstår vad det är dom går igeonom och varför dom är som dom är. Försök att läsa in dig lite om barns utveckling för kunskap är nyckeln till mycket. Känns mycket lättare när man känner igen "symptomen". Försök att avdramatisera så mycket det går "jaha, du är inte sugen på ägg längre men då lägger jag det här i kylen så kanske du kan äta det senare om du känner att du vill ha det då". eftersom man ändå inte kan förändra de små "hetlevrade parasiterna" så kan man ju alltid försäka förändra sig själv lite för att lättare stå ut med perioderna :). Idag får du styrkekramen Maria.

    SvaraRadera