söndag 20 december 2009

Anna VS Kalle. ANKA it is!

Hej, hoppas ni haft en skön helg nu innan allt julstök slår in. Själv har min varit händelserik!
Var ute på KB med min syster igår. Det var skoj. Mycket folk, bra musik, bra tryck!

En sak jag tänkte på bara...

Det är inte alls samma sak längre, mina tankar vandrade direkt hem till Maja och Karn och det var inte samma go i mig som det varit förr. Förr kunde jag bara valsa in på dansgolvet och må hur bra som helst. On top of the world and all that. Men mycket har hänt sen dess. Jag blev gravid, blev duktigt bränd. Jag tror den personen dog där. För lite mer än ett år sen.
Det var inte samma person som var på KB igår. Förstå mig rätt, jag hade skoj igår och jag hade skoj förr men man jämför ju så klart och jag har förändrats. För jag tror inte världen inne på KB har gjort det. Fortfarande lika trångt på dansgolvet, spiller öl hit och dit, vissa fulla människor beter sig lika dumt fortfarande, samma kåta os i luften, det verkar vara sig lik. Så jag måste dra slutsatsen att det är jag som ändrats. Varken till det bättre eller sämre. Jag har förändrats bara. En annan Maria.

Den svåraste utmaningen är att släppa allt när man går hemifrån. Att inte gå ut och vara mamma till Maja utan att gå och och vara Maria, en glad person som vill ha roligt! Det tyckte jag var svårast. Att acceptera att jag inte behöver vara ordentligt utan att jag får vara lite fnittrig och tönn. Ha skoj med syster min. Hämningslös! Fett ös gummistövel!

Så de så..

Idag har jag pulat här hemma, städat och gått och lallat, tagit ett varmt underbart bad.
Pappa kom förbi och lämnade julklappar, han ska nämligen inte vara hemma över jul och nyår. Han ska göra sin första resa till Thailand! Eftersom han fyller 50 år den 27 december ville han inte vara hemma då utan ska köpa en restresa nu i dagarna och sen drar han.
Så skönt för honom, det behöver han. Komma iväg och vara själv, rensa huvudet och samla nya krafter.

Själv väntar vi till slutet av mars. Sen följer vi i hans fotspår!

Men nu ska jag ge min ängel sin vällingflaska och sedan försöka bädda ner henne i sängen. Sen är det ANNA ANKA! WOOHOO! Får se vem som tar hem storslammen och vinner julaftons tittarsiffror!

Ps. Såg nyss vädret och det ska bli nollgradigt på tisdag följt av +2grader. Där försvann min dröm om en vit jul. Eller?

God kväll på er.

1 kommentar:

  1. ja visst är det så att man förändras när man blir mamma. Man får liksom ett annorlunda synsätt på saker och ting. Men att gå ut och roa sig någon gång ibland är bara sunt för både kropp och själ. Jag har också hört att det skall bli plusgrader till ju´l. Men jag tror inte snön hinner smälta bort för vi har ju fått ganska så rejält av den varan. Ses på tisdag. Kram så länge Ann.

    SvaraRadera