torsdag 31 december 2009

Snart smäller det!

Jaha, då var det dax för årets mest högljudda dag! Kvällen då alla små barn börjar gråta, hunden skäller, katten pissar ner soffan i ren förskräckelse. BOOM!

Förr levde jag för nyår nästan, tyckte det var jättekul med att fixa fin klänning, styla håret, fin middag med vänner sen fest nånstans! Förr. Men då festade vi ju till vi storknade!


I fjol hade jag feber, halsinfektion (virus). Det nyåret SÖG! Nja.. jag och gubben hade en mysig hemmamiddag och efter att jag proppat mig full av alvedon gick vi upp till våra grannar där de hade lite fest så det var inte helt tråkigt.. men jag mådde som en skit. En stor skit eftersom Maja var i magen!



Men i år blir det nog bättre, jag är ju inte sjuk. Vi ska till Lund och träffa kompisar. Maja ska vara med, på riktigt. Inte sådär som i fjol, i magen. Klänning är inköpt, håret ska stylas, hoppas inte Mini-Me kissar i soffan!


Jag hoppas ni är färdiga med detta året och gjort er redo för ett helt ny år, ja ett helt nytt decennium. Jag är redo. Nästa årtionde kommer representera mitt liv som småbarns förälder! Det känns underbart!

1 kommentar:

  1. Ja, jag är i alla fall helt färdig med det. Ser fram emot nästa år för då får vi en ny vår och en ny sommar, Jippi. Kram ann

    SvaraRadera