söndag 27 juni 2010

Två år sedan

Jag måste bara berätta för er, vid denna tiden för ungefär två år sedan var jag och Karn i Thailand! Väl nere i paradiset bestämde vi oss en kväll för att göra barn! Och jag ska säga er en sak! När två onyktra förälskade människor nere i Thailand en midsommar för två år sedan gjorde ett barn kunde jag aldrig ana att jag skulle få en sådan vacker, smart, rolig dotter som är så underbar på alla vis! Jag är lyckligt lottad över att ha Maja! Hon gör mina dagar värda tusen, hon är solen i mitt liv, och månen! Hon är mitt allt, hon och hennes pappa är mina lyckostenar på denna jord! Jag är så glad att jag har er!

Vi har lärt Maja att man "klappar fint" när man ska klappa Mini-Me. Parallellt med detta har vi även lärt henne att klappa händerna. Igår så sa jag till henne att klappa Mini-Me fint. Gissa vad hon gör? Hon går fram till Mini-Me och klappar händerna åt henne! Haha! Vilken förståndig tös man har, då har hon kopplat att man använder ordet klappa till bägge användningsområdena! Såna stunder är fantastiska, som innan när vi skulle åka hem. Vi sa hejdå, gick ner i bilen och satte Maja i stolen. Då säger hon hejdå och vinkar! Goding! Ja, det ska tydligen va på hennes villkor!

Nu har vi lagt Maja, jag ska ut till gubben min och mysa lite!
Hoppas ert midsommarfirande gick bra och ni inte hade för ont i håret igår!
Själv mådde jag rätt bra! Lite gräsfläckar i pannan bara! Nä usch den var räligt, va tönn jag är! Äsch, ni tål väl sånt?!

Sov gott på er allesammans, va rädda om varandra!
Puss

1 kommentar:

  1. Dom är fantastiska dom där barna ;-))). Jag har två tonåringar här hemma för tillfället som säkert varit lika underbara en gång i tiden.

    SvaraRadera