fredag 7 januari 2011

Jag blir så arg..

Har staten inget jävla ansvar längre? Att låta det kapitalistiska pengakåta maximala vinst för minimala utgifter tänket gå så långt att att människor försummas. Jag talar om det cancerframkallade ämnet som hittats i djurfoder. Vad är det? Hur kan detta ske? Man slutar aldrig att förvånas. Vågar man äta maten som vi handlar i våra affärer? Hur mycket ansvar ska man son konsument behöva ta? Det finns ju en gräns på hur mycket tid man kan lägga på sånt och vad man kan tycka andra människor får betalt för att ansvara för. Vi har ju alla ett syfte att tjäna här, eller? Jag tycker iallafall det.

Nåja, jag funderar skarpt på att ha frigående hönor på vår balkong hur frigående de nu må vara med tankte på att vår balkong är rätt liten!
Förlåt att jag bara vräker av mig på detta vis! Hoppas ni har en fab fredag och får en underbar helg! Jag ska tillbringa min helg på en psykavdelning!

Puss och kram

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig Maria. Man försöker laga så mycket som möjligt från skratch men ägg kan man ju inte tillverka själv. Jag köper ägg av en arbetskollega som har frigående höns i mindre skala. Skall jag köpa ägg till dig av henne. jag skall också passa på att fråga henne vad för slags foder de ger till sina höns. Ha en givande helg. Kram Ann

    SvaraRadera