torsdag 13 januari 2011

Ungen min!

Har inte velat äta på sistone men nu är hon inne på sin fjärde långafinamacka med leverpastej! Det är en fröjd för mitt hjärta och mina ögon och jag har tom lyckats gömma lite hostmedicin i hennes juice utan att hon märkt av det! Hon säger att "Pappa vobbar" och pekar ut! Hon pekar på fotona i köket och säger: mamma pappa jaja, eja och sätter huvudet på sne och ler! Kallar på Mi-mi (det är Mini-Me)! Slänger slängpussar till Oliver!
Hon är så fantastisk på alla sätt! Full av liv och orden bara väller in över oss! Nästan ett nytt ord om dagen är det nu, sen måste man ju bibehålla det. Så jäkla häftigt! Min lilla tös är inte så liten längre men som tur är inte för stor heller!

Vi har ju drabbats av mögel i Majas rum och i vårt badrum. Maja har haft sin hosta nu ett bra tag och jag var orolig över det ifall det kunde ha med möglet att göra. Dem ska sätta in ytterligare ventiler nästa vecka och i samband med det sanera bort möglet. Så jag har varit på vårdcentralen med henne idag och läkaren kunde inte svara på om det hade med det att göra men hon såg att Maja var röd i halsen och i öronen och eftersom hon haft hosta sen oktober som eskalerat till rethosta nu så fick hon utskrivet någon sorts slemlösande och dämpande hostmedicin. Vi gick in om BVC på vägen hem och vägde lilla tjoffsan, hon väger 11.180 g och är 83 cm lång!

Jag är så förälskad i min dotter så jag vet knappt vad jag ska ta mig till!
Denna känsla är den bästa i hela världen! Ljuva ljuva kärlek!

2 kommentarer:

  1. Åh så fint du beskriver lilla Majas ständigt pågående utveckling Maria. Att läsa din och Johannas blogg där ni beskriver kärleken till era barn och hur fantastiska era barn är gör att jag orkar med mitt jobb lite mera, där allt inte är som det borde. Maja börjar gå mot två år och då väljer man vad man vill äta. Vissa barn äter få saker med förtjusning och vissa äter i princip allt, bara det är mat. Maja verkar tillhöra den kategorin som väljer få saker men när det är gott så äter hon med besked. Det är bra att du provar olika saker till henne för hon kanske gillar sådant som du kanske inte själv tycker är så gott. Ha en alldeles fin fredag och helg. Kram till er alla. Ann

    SvaraRadera
  2. Du gör mig så glad med dina kommentarer Ann och det är verkligen jättekul att jag är delaktig i ditt välmående! Tack!

    Hoppas du snart kan landa och få den betydelsefulla arbetsplats du så hjärtligt eftersträvar och längtar efter!
    Ha en skön fredag! Kram

    SvaraRadera