onsdag 23 februari 2011

Duktig tjej!

Maja är så duktig! Doktorn frågade mig om jag ville ha kåvepenin 3ml av det riktigt räliga eller 6ml av det ytterst lite mindre räliga. Jag valde 3 ml för det är lättare att få i henne färre ml. Jag smakade på det och det är verkligen inte gott men Maja delar nog inte min uppfattning för hon gapar stort och sväljer med glädje sina 3ml not so! räliga kåvepenin! Min stora tös! Jag har sagt att det är för hennes öra och att hon kommer bli bättre och då sa hon okej och svalde!

2 kommentarer:

  1. Åh så duktig hon är. Allt går mycket lättare om dom är villiga till att ta mediciner. Nettan hade ständiga öroninflammationer när hon var liten och åt alltid antibiotika, slutade vi med en kur på måndan så var det dags igen på fredan, så vi vet vad ni går igenom. Vi fick tvinga i henne medícinen genom en spruta. Jag höll henne liggande på diskbänken medan Rolle sprutade in den och höll för hennes näsa så hon tvingades svälja. Inte roligt att göra så men vi hade inget val. För ett par år sen kom hon och sa att hon hade ett konstigt minne från sin barndom och berättade om hur hon hölls fast medan vi tvingade i henne nåt äckligt. Tyvärr var vi tvugna att bekräfta hennes traumaminne. Usch vad rutten man känner sig. Så det är bara att gratulera till Majas samarbete. En kram får ni alla för det är ni värda. Ann

    SvaraRadera
  2. Usch ja det är inte alls kul. Stackars Anette, men tur att hennes föräldrar tvingade i henne sin medicin! Vissa föräldrar väljer att låta sina barn bestämma sk. fri uppfostran och i detta fall så blir det inte så bra tror jag. Vi har fått tvinga i Maja medicin med så jag vet hur det är. I Thailand var hon inte alls samarbetsvillig utan då var det tvångshållning som gällde. Men nu när hon förstår vad man säger så kan jag lättare motivera henne och det känns oerhört mycket lättare! Som förälder måste man kunna göra rätt och ibland är inte alltid rätt samma sak som snällt.
    Tack för dina roliga och innehållsrika kommentarer Ann!
    Kram och trevlig torsdag!

    SvaraRadera