söndag 20 februari 2011

Titta!

Som hon kan! Maja har lagt det helt själv! Jag trodde inte hon kunde för alltid annars lägger hon ihop helt fel bitar men nu var jag på dass och när jag kom tillbaka så hade hon gjort det färdigt! Wow!

Maja var hängig igår och konstig sa Karn och mamma. Hon började snyfta från ingenstans och helt plötsligt började hon gråta. Så höll det på hela eftermiddagen. När jag kom hem från jobb sov hon men jag tempade henne och hon hade 38,9. Imorse hade hon ingen feber men är hängig och nu känns hon lite varm igen. Detta är otroligt. Hon är frisk två dagar blir sjuk en vecka frisk nån timme blir sjuk igen och så håller det på. Januari och februari har varit tuffa månader och hon har inte spenderat mycket tid på dagis. Tur min och Karns mamma kunnat hjälpa till för annars hade jag inte kunnat jobba alls och eftersom jag är timanställd så får jag ingen betald vab från jobb och som det ser ut nu vill inte fk betala mig heller. Men det är vår typiska otur så vi har vant oss. En vacker dag är det vår tur! Vänta bara!

Nu ska jag äta frukost och sen ska jag försöka vila med Maja. Jag ska iväg på en sak i eftermiddag men mer om det en annan dag!
Ikväll blir det jobb igen. Tack mamma!

Är jag den enda med en såhär sjuk unge eller finns det fler? I februari har Maja kanske varit på dagis tre dagar.

Ha en bra måndag allesammans!
Kram på er!

4 kommentarer:

  1. Tyvärr Maria...första året på dagis var hemskt för Vilja med. Hon var nog sjuk varannan vecka i nästan 8 månader. Helt sjukt!
    Det blir bättre kan jag försäkra dig om.

    Krya på lilla maja:).

    SvaraRadera
  2. Vissa har otur, men det är vanligt med alla dessa sjukdomar den första tiden! Det kommer vända Maria, håll ut!
    Duktig tjej med pusslet förresten:)
    Krya på henne!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Åh vad duktig hon är. Ibland är det så att om dom sitter själv med det så går det så småningom.
    Tycker faktiskt att det verkar konstigt för det hon blir ju aldrig riktigt frisk. Hon är nog extra infektionskänslig. Har ni kollat med bvc vad dom säger. Behöver kanske kolla upp henne lite. Kram till er alla.

    SvaraRadera
  4. Hej alla.
    Jag har faktiskt ringt till VC och fått en tid till henne i em. Dem är säkert trötta på mig därnere men jag tänker gå med det till botten nu och även be läkaren göra tester om hon utvecklat allergi mot möglet i hennes rum. Iså fall ska mkb få sig en rejäl käftsmäll som heter duga. Ojojoj...
    Sick and tired of it now..
    Tack för era kommentarer!
    Kram

    SvaraRadera