onsdag 2 februari 2011

Sjuker

Jepp, that me. Bored to hell and back. Så jävla tråkigt detta är. Precis när Maja blivit frisk vaknar jag med feber i måndags och snorig i näsan, halsont..
Jag lämnade Maja på dagis imorse, hon hare varit hemma i två veckor och det märktes. Stackars liten blev jätteledsen när jag lämnade henne. Så ledsen att hon grät tills hon kräkte.. som vanligt. Tur vi stannade kvar en stund för jag anade något. Helt plötsligt blir det alldeles tyst och då kommer de ut med henne och säger att hon kräkt och att jag måste ta hem henne. Jag har förklarat för dem att hon reagerar så när hon blir alldeles för upprörd men samtidigt förstår jag deras oro. Dem har ju femton barn till att tänka på. Men jag sa att hon ÄR inte magsjuk och hon HAR INTE varit magsjuk. Det är inte därför hon var hemma. Tillslut efter mycket misstanke godtyckte dem det och lät mig gå. Jag kan ju inte stanna hemma med henne bara för hon kräker när hon blir upprörd. Hon lär sig det med och kan ju sätta det i rutin. Likaså dagis.

Jag ska in och ta en varm dusch nu kanske tom ett bad sen ska jag hämta Maja på dagis.
Önskar Freja var frisk så vi kunde ha lekdejt med familjen Ros imorgon men tydligen HAR den fisen magsjuka och det är inget vi vill ha!
Så jag får nöja mig med sällskapet från mig själv. Vem vet, kanske får en ypperlig dag tillsammans med Maria. Bara denna förbannade förkylningen kunde försvinna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar