lördag 26 februari 2011

SATURDAY!

Denna lördagen är efterlängtad! Pappa ska ut med sina pojkvänner ikväll för Mattias fyllde år igår och det ska firas såklart! Jag och Maja ska hem till resten av familjen Ros för lite traditionellt middag och vinmys! Annica och Leon kommer också dit, ska bli skoj för Maja har inte träffat Leon på jättelänge!

Så här sitter jag och Karn och funderar på vad vi ska hitta på fram till dess. Det blir nog en runda på Mobilila efter Majas nap. Inhandla vin och öl till ikväll och kanske något till Majabananen! Hon behöver neutrala tröjor. Det mesta är dagisskadat. Vad är det undrar ni? Jo dagisskadat är när dem låter barnen sitta utan haklapp och äta apelsin, clementin och banan. Eller köttfärssås som runnit överallt på hennes kläder och sådana fläckar KAN jag inte få bort. Jag har provat det mesta. Yes, vanish och förtvätt i handfatet hemma. Ja, det driver mig nästan till vansinne och jag blir så arg på dagis varje gång hon kommer hem med tråkiga fläckar på sina kläder. Låt henne ha kläder som du tycker mindre om på sig på dagis har jag fått som råd. Jo, tack men om man tycker om de flesta kläder hon har och om alla andra kläder hon haft på dagis redan blivit dagisskadat då?! Dagens i-landsproblem jag vet men det är så trist bara.

Så om vi inte hörs av så för ni ha en underbar dag och kväll och till Stina och co. som ska se Mello på Arenan så önskar jag er en trevlig kväll!

Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar