fredag 11 februari 2011

Sverige idag.

220,000 svenska barn är fattiga. Det debatteras vilt på debatt. Tv4 nyheterna berättar idag att man kan anlita personliga kockar som kommer hem till dig och lagar mat. Sen kan du dra av det på RUT-avdraget. Underbart vilken fin värld vi lever i.
INGA klassskillnader alls! Hur ska jag förklara det för min dotter när hon växer upp? Vad exakt ska jag säga? Jag har valt att skaffa barn till denna världen, då får jag försöka förändra den. Men hur då? När majoriteten i detta land röstar för rut och rot och glada för att de slipper mygla med tjänsterna utan för dem nu är tvättade/vita..

Alexander Bard kom med förslaget om ett barnkonto, vettigt. Sånt borde alla barn ha.
Mammor som kommer till kyrkor och ber om mat till sina hungriga skrikande barn, behöver hela kläder. Svårt att förstå att det är Sverige vi talar om. Sverige som varit ett välfärdsland och dit folk kommit för stöd. Nu bajsar vi på dem. Stackars oss. Vi har låtit våra giriga små lillhjärnor ta över och se vart det lett oss.

Fy skäms på oss.

2 kommentarer:

  1. Kan inte mer än hålla med dig. Även om vi inte röstat för det så måste vi ändå dela samhälle med alla de som gjort det. Så är det i ett demokratiskt samhälle. Men visst är det väl hemskt att det är ett sådant samhälle som kallas för välfärdssamhälle. Välfärd för vem??? Kram till dig Maria för dina sunda tankar. Ann

    SvaraRadera
  2. Tankeställare. Bra skrivit Maria. / Sally

    SvaraRadera