tisdag 11 maj 2010

Godmorgon!

Maja är nybadad, mamma har ont i halsen. Tror det var för vi var ute i gårkväll på lekan. Jag hade bara en tjocktröja på mig och den var kanske inte tillräckligt tjock. Hoppas det försvinner för jag har verkligen inte lust att bli sjuk nu när värmen ska komma!

Hörde ni det? Ryssvärme på väg hit! Hoppas det kommer snabbt för jag är i megabehov av värme. Efter Thailand är mina leder helt ömma! Need the heat! All den lilla brännan jag hade med mig hem är stort sett väck :( nåja, inte hela världen! Sommaren kommer ju så jag får väl fler chanser! Sola är inte ens så möjligt när man har en liten busunge som springer runt överallt och ska stoppa ALLT i munnen! Snälla låt denna orala fasen snart vara över!

Vi trodde hon stoppade knappcellsbatteri i munnen en gång (hon gjorde aldrig det). Läste på den informationen från giftcentralen om vad man iså fall skulle göra. Det stod att man skulle ge rikligt med dryck och kontakta giftcentralen. Det roliga var att det stod även hur man skulle göra om hon skulle ha svalt ett bilbatteri! Men hur fan lyckas man svälja ett bilbatteri?!?!
Haha, som jag garvade!

Annars blir det nog bara att vara hemma idag. Har ju ont i halsen. Skulle annars tänkt gå till lekan borta vid stadsbiblioteket men det kan vi ju ta en annan gång.

Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar