onsdag 5 maj 2010

Trött

Dagarna går till ända och kvällen kryper sig på, tröttheten sparkar mig i huvudet. Aj.
Jag har så mycket som jag vill berätta. Om våra dagar, om vad vi gör. Om hur mycket jag njuter av mitt liv just nu. Men tiden räcker inte till. När jag kommer hem så sent så finns inte orken där. Jag prioriterar morgondagens disco framför kvällens vals.

Jag umgås med Stina, underbara människa och hennes goa son. Vi myser runt i parken, på Mobilia. Dricker lite kaffe. Slött. Skönt. Gött!

Ser på nyheterna, våld överallt. I Thailand, nu i Aten. Malmövåldet ökar för varje dag. Fan vi måste komma härifrån. Slippa skitet. Hur orkar folk? Våldsam ras, människan. Undrar om det sitter utomjordingar och skrattar åt oss just nu och typ undrar vad i helvete vi sysslar med. Det tror jag. Det hade jag gjort. Såna idioter vi är. Livet är så skört så istället för att älska så slåss vi..

Nu ska vi slöa till Lost i sovrummet. Om jag orkar hålla ögonen borta..
Hjärnan verkar inte vara lika trött som kroppen, känns bättre när det är på det sättet.

Godnatt mina vänner! Sov gott och dröm sött så ses vi imorgon.

Inger uppe i himlen; jag saknar dig extra mycket idag. Har du varit och hälsat på? Känt din närvavo idag!

1 kommentar:

  1. du o maja e med helt underbara skönt o kunna umgås avslappnat... nästa helg blir det ännu mer chill med litta god mat o vin=)

    puss o kram stina

    SvaraRadera