fredag 24 september 2010

Friday and I love it!

Ska dock arbeta hela helgen men det känns ändå skönt! Jag har ju
varit hemma med Maja hela veckan och det i all ära men nu är jag inte
en mammaledig mamma längre utan nu är jag en working woman mamma! Och
inte den där som tjänar flera tusen per natt! Nej den som sliter och
svettas för sin lön varje dag! Jag är stolt över mitt jobb och
över att jag har ett! Mamma ska hämta Maja i em på dagis för Karn
ska klippa sig, sen ska mamma, Jan och Maja till Tessan och Hans i
Lund och tillbringa kvällen där. Karn ska väl sitta hemma framför
datorn och pilla naveln och spela wow!

Sen imorgon börjar jag 7 typ och jobbar till 20 nåt på kvällen och
söndag ser likadan ut. Det är två helger på fem veckor och för att
slippa fler helgen så pressar de in det på det viset! Jag tycker det
är likabra för en helg blir tråkig iallafall när man jobbar så då
kan man likabra ge helgen allt man har. Lite trist att jag bara lär
träffa Maja när hon sover. Men det är livet, man måste arbeta!

Sitter och väntar på mamma hos frissan på mobilia. Ska ta en fika
sen och fördriva tiden tills jag börjar jobba! Får dock be mamma
betala fikan för denna tös arbetar kommunalt och då får man inte
lön förrän den 27:de :)

Ha en underbar fredag mina älsklingar!
Var rädda om varandra!
Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar