tisdag 21 september 2010

Majas stortå har vuxit!

Det såg jag nyss. Alltså det syns markant på hennes tår. Det innebär att hela hon har vuxit, lite bittersöta känslor kring det asså. Min lilla ängel börjar bli stor. Men det ä ju meningen att det ska bli så men ibland saknar jag den tiden få hon bara var bebis och låg hos mig och tittade på mig med hennes stora ögon. Vackra du! Jag fäller en tår, får gåshud på armhåren! Så snabbt tiden går, alldeles för snabbt! Nu är hon mittimellan allt. Inte längre en bebis men inte heller ett barn. Hon hamnar mellan allt. Dumt att det inte finns ett namn för var hon är nu.

Bebis - barn - barnies? Bern? Haha! Jag har inte den blekaste på vad det skulle vara för något iså fall!

Vi ligger i hennes rum och leker. Hon bjuder på te och bullar och säger tack varje gång hon ger mig! Jag försöker gå henne intresserad v klossar eftersom de har det som mått på BVC på 18 månaderskontrollen. De ska kunna bygga med klossar och säga 8-10 ord. Det där med klossar vill hon inte riktigt hålla på med! Självkärt förstår jag att hon inte MÅSTE kunna det men man kan ju lika gärna försöka få henne intresserad av det. Det är så mycket annat hon gör så jag är inte orolig. Jo det skulle iså fall vara språket och orolig är fel ord. Observant skulle jag hellre använda. Hon pratar ju inte så mycket. Dem orden jag skrev innan är ungefär allt hon säger och det flesta är på beställning.

Om det är något så skickar dem henne till en talpedagog och det ser jag inget negativt med. Det hjälper ju bara till som Stina sa!

Nu ska vi snart gå och lägga oss och sova middag! Stannar hemma imorgon med sen blir det dagis för Maja på torsdag tror jag om hon fortsätter såhär. Fast nätterna är hemska! Hon vägrar somna på kvällen, bara skriker och tillslut kräker hon pga att hon skrikit för mycket. Sen vaknar hon på nätterna och gråter, hon har väl mardrömmar eller något. Det är ju omöjligt att veta för hon kan ju inte berätta! Sen är det jättesvårt att få henne att vakna ur drömmen så vi kan få henne att somna om igen, hon gråter jättelänge. Det är jättejibbigt att se henne så. Vill ju bara kunna hjälpa henne..

Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar