söndag 5 september 2010

Sjuker?

Snorig i näsan, feber som kommer och går, gnällig deluxe, kindtänder på g typ ÖVERALLT i hennes mun. Stackars lilla Maja. Får se om det blir något dagis imorgon. Jag börjar halv två så jag kan ju vara hemma med henne tills då. Sen kunde nog mamma ta henne till Karn kommit hem. Men jag hoppas hon mår bättre imorgon.

Idag är det ingen vidare toppendag. Majas humör smittar av sig på mig och Karn och vi är bägge lättretliga, irriterade och smågnabbiga. Ingen bra kombo. De är och handlar nu så lite egentid fick jag. Va gör man då? Jo, DISKAR!

Nåja, innan allt bubblar över..
Vissa dagar vill man bara strypa varandra, eller hur?

Ska duscha av mig all denna surheten och försöka en gång till!
Tudeloo på er!

1 kommentar:

  1. När man är sur och trött så är det lätt att hamna i bråkfällan. Det är lätt att tycka att ma själv får göra allting att den andre aldrig tar hänsyn till ens mående osv. Men det handlar ju bara om att just då känner man så bara för att man inte riktigt orkar hela vägen. De små liven tar så mycket enrgi från en när de är sjuka (vilket de också skall få, såklart) men det blir liksom inget över. Detta är en kamp man får kämpa sig igenom men man får försöka att fokusera på de positiva sakerna hos den andre partnerna i stället för de negativa. Inte lätt att göra´när man själv är sur och eländig. Men lite gentid är aldrig dumt så man kan fokusera bara på sig själv och för delen så tycker jag att dsika är en bra terapimetod. Då kan man stå där och rensa tankarna och låtea surheten flyta bort med den andra skiten. Kram till er alla i alla fall.

    SvaraRadera