lördag 3 september 2011

Lite mer nytt

Idag har jag handlat en "ny" säng till Maja! Hon hade en vanlig 90-säng innan som stod rakt på golvet men det tyckte jag Karn kunde få så han slipper sova på en tältsäng. En gammal vän till min mamma, hennes dotter skulle köpa nytt till sin son och la upp en förfrågan på Facebook om någon ville köpa deras säng! Jag var inte sen med att svara om idag blev den Majas! En 90x200 säng med vit sängram och tre vita lådor under sängen som slukar leksaker! Den är jättefin och det blev supersnyggt i hennes rum. Enda nackdelen är att Maja inte kan komma upp i sängen själv för hon är en riktigt liten skit ;p men det dröjer nog inte länge till hon växer till lite! Sen är det inte hela världen nu iallafall för enda sedan Karn stack så delar jag och Maja på min 200-säng! Hon trivs med det och jag tycker bara det är mysigt med någon att krama om nätterna!



Vi har även varit hos Jans mamma idag, hon stickar mycket och hon har stickat några koftor och mössor till Maja. Idag fick hon en gul jättesöt kofta med mössa till nu när vindarna bärjar bli lite kallare. Den var så söt på henne, hon klär verkligen i den mjuka gula färgen!

Jag är så tacksam för Maja har så många underbara människor omkring sig som tänker på henne och finns i hennes liv! När vi skulle gå fick Irene en kram OCH puss, hon har varit väldigt generös med sina pussar idag!



Imorgon åker far min ner till Thailand för att fira sommar, ja för vi fick ju ingen härhemma så då drar han till sydligare breddgrader! Han har lovat att köpa med en massa nya kläder till Maja! Hon har vuxit riktigt mycket nu under sommaren och nästan alla hennes byxor är för korta så lite nytt i hennes garderob önskade jag mig så sparar jag massor med pengar!



Nu blir det Gäster med gester sen sängen för mig, det är nämligen jobb imorgon 7.30-20.30 och då gäller det att vara pigg och utvilad.



Jag hoppas ni haft en bra lördag!

Godnatt, sov gott, dröm sött så ses vi imorgon!

Puss på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar