fredag 16 september 2011

Två år, fem månader och 5 dagar sedan

Såg det ut såhär!
Det är något vist med denna bilder för den skänker hopp! Trots jag har SKITONT och bara vill skita i allt så tycker mamma och Karn att det är roligt! Förmodligen babblar jag på om något absurt för lustgasen gjorde mig inte riktigt klok i huvudet! Detta var den bästa dagen i mitt liv och jag minns det nästan fortfarande som igår! Alla dofter, minnen, kommentarer men framförallt minns jag ögonblicket när Maja kom upp på mitt bröst och jag förstod att från och med nu kommer allt ändras! Inte trodde jag då att två år och fem månader och fem dagar senare skulle jag vara ensamstående med Maja.

Men vet ni vad? Jag ångrar inget! Hon gjorde mitt liv tusen gånger bättre och för varje dag som går så blir jag lite mer varse om just det och hur hon någonstans har räddat mig!

So, FUCK everything else! Jag är bra själv, jag är stark. Jag lyssnar på The Ark och känner hur allt växer inom mig! Mitt självförtroende bubblar upp och glädjen börjar smått komma till liv. Små bebisteg, ibland går jag två steg bakåt men IBLAND OCH IBLAND så tar jag ett jättelikt bebisteg som känns mäktigt. Som tex igår kväll när jag kom på att jag ska fylla trettio. Ja inte i år och inte nästa år heller men om några år ska jag göra det och det är ganska häftigt. Trettio år. Tänk att få ha varit med i 30 år. Se saker och uppleva saker i trettio år, undra vad för typ av människa jag är då. Undra vilken hårfärg jag har, tänk så mycket som kan hända på fyra år.. jag menar för fyra år sen var jag en helt annan person än jag är idag.. människor förändras, på gott och ont. Men jag har saknar den framtidsperspektivet, det hade jag förlorat tills igår. Igår kom jag på att jag faktiskt ska bli äldre. Jag har nog i mitt sorgarbete stängt av allt men nu hittade jag on-knappen och det känns befriande och lite pirrigt att veta att jag kommer fylla år, jag kommer gå igenom saker hela mitt liv som formar mig och som förmodligen kommer såra mig fler än en gång.. men jag vet att det går över. Livet går vidare!

Likabra att inse att vi är olika och acceptera det så kan du lättare leva ditt liv. Det sa jag till min mamma idag. Blir du klok på att kvinnor och män kommer från olika planeter och accepterar de olika skillnaderna kan du lättare vara glad över ditt liv.
Denna separationen har lärt mig att inte hänga upp så mycket på saker. Hur och när det blir gjort är inte det viktiga utan att det blir gjort. Jag har förväxlat smått skit hemma för livet som gör det värt att leva, nu ser jag vad som är viktigt.. tror jag iallafall.

Jag har insett mycket under denna tiden som gjort mig till en bättre människa tror jag! Jag känner mig iallafall mer upplyst och mina resonemang håller jämnfart med min hjärna. Jag känner mig synkad i kropp och själ (bortsett från min förkylning) och det finns egentligen inget jag inte klarar av. Som ni märker är detta en betydligt bättre dag och därför väljer jag att hylla den! Skål till en bättre dag i mitt annars obättre liv! Ja vafan det är fredag och brännvinet rinner fint i min upprivna hals! Nej, tyvärr inget brännvin utan kamomillte som jag hellre kräker på men HEY man kan inte få allt!

1 kommentar: