onsdag 24 augusti 2011

Det ljusnar på horisonten!

Jorå, det börjar klarna upp!

Idag har jag talat med min skola och ordnat upp allt kring studieuppehållet, även fått klart för mig att jag är klar för att gå upp till termin 5 när jag vill. Jag tänker dock göra som jag sagt innan och jobba nu då det är det jag vill. I höst ska jag sätta den förbannade tentan sen kan jag kalla mig undersköterska! Jag har dessutom inget som släpar efter den dagen jag vill återgå till studierna! Jag har även talat med min chef och blivit erbjuden en 80%-ig tjänst som startar nu direkt! Kommer under tiden söka fler jobb men detta känns så fantastiskt bra! Jag har talat med CSN och lagt upp en individuell avbetalningsplan per månad som jag börjar betala av i september.



Sen så tvättar jag just nu, håller på att städa hela lägenheten och möblera om fotona, har flyttat runt lite så jag slipper ha familjefotot ovanför soffan på mig, Karn och Maja. Det får hon ha i sitt rum. Alla små pussinuttnutt foton på mig och Karn har hamnat i ett skåp! Ingen vits med att ha han hängande där! Ska iväg ikväll och pruta på ett mindre klaffbord till köket och eventuellt in till Erikshjälpen och Myrorna och se om jag hittar lite annat smått och gott. En matta vill jag ha till under soffbordet och en "ny" soffa. En riktig nersutten gammal tygsoffa som jag ska klä om! Har ni en sådan stående så hojta till! Det ska bli fint här hemma! Nu har jag ingen att ta hänsyn till utan endast mig själv och det känns kanonbra. Jag kan inte leva med samma saker som vi hade innan, det känns konstigt. Lite nytt, lite gammalt, lite som kan målas om, täckas över, lite så!



Jag är en stark kvinna som klarar mig själv! Fan vilken bra känsla det är!

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att höra maria! Härligt att saker o ting har ordnat upp sig o att du vet vad du vill göra! O dessutom att du gör det för din egen skull o ingen annans! You go girl! Kram sandra

    SvaraRadera
  2. TACK Sandra! Härligt att höra att man har supportrar! Kram på dej!

    SvaraRadera
  3. Stark kvinna=min syster! det e bra att du ser efter dig själv och dina intressen:) är så stolt över dig! Hoppas det gick bra med bordet.. vi ses snart! Kramar

    SvaraRadera