torsdag 15 oktober 2009

Bröstmjölk och välling!

Asså shit vilken morgon! Vi håller ju på att låta Maja äta välling. Det går faktiskt bra. Igår åt hon nästan hela flaskan innan hon somnade. Sen vaknade hon på natten men då försöker jag få henne att somna UTAN tutten. Det gick. Sen imorse klockan 5 vaknade hon och var hungrig, kämpade emot lite mot flaskan med välling. Eftersom det då gått 18 timmar sen jag ammade henne pumpade jag ut mjölk drygt 100 ml och gav henne. Gav henne resten av vällingen och nu sover hon. MEN.. Yes.. there's a BUT in there somewhere! Halva flaskan med välling var tydligen INTE förseglad så det rann ut i sängen! HAHA sikken morgon!

Men nu har jag en mätt liten ängel i en halvblöt säng som sussar söt!
Men att jag har varit uppe i två timmar redan och det är inte ens ljust än är ju en annan femma!
Nåja, något positivt kom ur det ju! Maja åt ju vällingen och jag har bokat tvättetid nu till sju! Så nu ska jag tvätta två maskiner sen kommer mamma. Jag ska ju på ultraljud idag så vi får se!

Ps. Jag längtar som FAN till jul! Funderar skarpt på att julpynta!

4 kommentarer:

  1. Varför skall du göra ultraljud. kram ann.

    SvaraRadera
  2. Man gör det i vecka 18 Ann.

    SvaraRadera
  3. Va!!! Du ljuger så du blir rent svart om tungan.

    SvaraRadera
  4. HIHI! Nä, det var en rutinkoll om min spiral satt rätt eller ej. Den satt rätt! Kram Så nu blir det inga fler bebisar på ett bra tag!

    SvaraRadera