lördag 17 oktober 2009

Lördagsgodis!

God lördag gott folk! Jag, Karn och lilla Maja har varit på födelsedagsfest hos Micke. Han fyllde 28 i måndags och det firade han idag. Jessika var inte där det var synd.

Vi hade ingen barnvakt till Maja så hon fick följa med, hon var så duktig. Charmade alla som var på festen och var en riktig sötnos. Vi gick hem runt 22 tiden för det började bli högljutt och Maja hade inte hunnit somna. Hon sov lite extra middag så hon skulle kunna vara vaken på kalaset.

Jag tyckte det var orättvist att låta henne vara med på festen mycket längre eftersom ljudnivån ökade rätt bra i slutet. Självklart så är det så det blir på fest. Som jag sa till Arezoo för hon tyckte att vi skulle stanna. Jag menade på att man får andra prioriteringar när man får barn. Självklart kan man gå på fest och ha skoj men man får anpassa sig och man vill inte stanna kvar. Jag ville hem!
Vår lilla familj gick hem. Vi, tre-enigheten som är så underbar! Jag var så stolt när vi var där.

Träffade Arezoo, det var en överraskning att hon var i stan! Superskoj!
Sen träffade jag en mycket trevlig tös som verkar riktigt bra. Hoppas att jag får se mer av henne!

Annars var det väl helt okej. Man är ju inte 18 längre så allt känns väl lite förlegat kanske. Eller så är det inte riktigt min typ av umgänge. Men jag fick träffa Krille. Han är så förtjust i Maja så det är alldeles underbart! Och hon skiner upp varje gång hon ser han. Det är så skoj o se! Men det är ju inte så konstigt, han ser rätt rolig ut!! (Bara för att jag vet att han läser!)

Längtar dock till nästa helg, då kommer min lilla fisk hem från Norge och då är det fest ute i Furulund! Ska bli riktigt nice! Längesen jag festade till det med gamla ligan, även om vi saknar en del nyckelpersoner. Simman och Arezoo kommer inte. De jobbar :(

Nu ligger min ena älskling i sängen och sussar, den andre har deckat på soffan. Själv ska jag sminka av mig och sen slänga mig i bingen. Det är ju en dag till imorgon och det står två kalas på agendan. Jävlar vad vi ränner på kalas då!

Sov gott mina hönor!

3 kommentarer:

  1. Gud vad du har utvecklats sedan du blev mamma "lilla" maria. Jag blir så glad när jag läser din blogg om hur ni tänker. Många tycker kanske att det inte är nåt konstigt men jag ser så mycket elände att jag behöver det här så jag kan förstå att det finns hopp för nästa generation. Kram till er alla. Jag är ledig vecka 44 och skall ha Minnea tisd och tors. Kanske kan vi komma förbi nån av dagarna och kolla in ert nya hem. ÅÅterigen kram Ann.

    SvaraRadera
  2. Kul att det gick bra på festen. Inte konstigt att hon charmar alla, man smälter när man ser henne, mormors lilla solstråle. Att hon blir glad av att träffa Krille är inte konstigt, det blir nog alla, det är en go kille den där Krille.

    SvaraRadera
  3. ANN
    Tack för dina ord. Man blir några cm längre! Ja, ni får jättegärna komma hit och hälsa på! Vi kan höras av. Kram på er!

    SvaraRadera