söndag 11 oktober 2009

HEMMA!

Ja, då var vi nyinflyttade IGEN! Vi är väldigt bra på att flytta jag och Karn. Denna gången var det såklart annorlunda och här ska vi stanna läänge! Jag trivs redan jättebra fast det är rörigt men jag känner verkligen den här "hemma"-känslan allaredan vilket är bra!
Grannarna verkar kanon, mycket äldre folk i trappan. Grannen direkt bredvid är ungkarl och grannen framför oss heter Cort! Väldig trevlig den där Cort, träffade honom igår han skulle på fest!

Mamma och Jan har varit hos oss hela helgen och hjälpt till, underbart tacksamma! Jan har ju haft ryggskott så han stod för barnpassningen medans Majas mamma och pappa och mormor sprang rundor! Flyttade hit i onsdags och torsdag med pappa, fyfan va slitit! "Kvinnor snackar om att föda barn" ni skulle prova flytta med barn istället. Jag föder hellre barn än flyttar igen! FYFAN! Och jag gjorde ändå inte så mycket för jag bar ju på min älskling! Men nu är allt nästan här och vi har fått rätt så iordning! Lite smått och gott kvar sen så!

Folk skriker efter inflyttningsfest och vi får se! Inte direkt min första prio! Men absolut jag ska se vad som händer! Vi ska själva på inflyttningsfest den 31 hos KM och hans Annelie! Dem har varit så hemlighetsfulla nu hela hösten, INGEN har fått hälsa på så det ska bli skoj och se hur de har fått det!

Ja, just det! Jag håller på att introducera välling för hjärtat vårt. Det går sådär. Saken är den att den verkar som att min mjölk börjat sina. Men sen helt plötsligt finns det igen. Jag vet inte riktigt. Det pendlar fram och tillbaka. Maja är inte så intresserad av välling utan sträcker sig mot tutten, vi har provat att låta både Karn och mamma ge henne men hon verkar inte vilja suga. Sitter mest och biter på nappen. Men vi får se. Än så länge finns det ju mjölk (ibland) och hon får ju gröt med så hon blir ju nöjd. Ska iväg till BVC imorgon och väga henne och prata med Britt-Marie och höra vad hon tycker.

Gött, jag fick sova sovmorgon idag! Vaknade av att Maja och pappa ligger och busar i sängen, då ska dem gå och handla på ica. Tydligen var klockan tio och jag fick sova två timmar extra! NICE! Tack älskling! Älskar dej! Så nu sitter jag här, dricker en kopp abesvitt och surfar på någons internet! Jag bara lånar heter det väl! HIGH FIVE för oskyddade nätvärk!

Trevlig söndag!
Puss på er!
KÄRLEK!

1 kommentar:

  1. Vad trevligt att ni äntligen kommit "Hem". Hör av er när vi får komma och hälsa på. Vill också ha reda på något ni behöver och vill ha som vi kan köpa både till er och till lilla Maja.Jag hade nog struntat i att intoducera vällning till lilla Miaja. Barngröten innehåller precis samma näring som välling.Det kan vara så att hon använder bröstet mest för att det är mysigt. Man kan bli mätt på andra sätt. Maja har ju också kommit i den åldern då maten inte är det viktigaste längre utan nu är det dags att upptäcka världen. Kram till er alla så härs vi.Ann

    SvaraRadera