fredag 23 oktober 2009

TVÄTTMISÄR!!!

Shit vilken röra.

Jag tvättar idag och när vi bodde på Finlandsgatan hade man tvätttid 7-14 så jag fick för mig det var samma här. Har bara tvättat en gång innan. Så jag och mamma och Maja var på ica och handlade och när vi kom in i trappan står det en gubbe och skriker/skäller ut mig. Jag fattar ingenting för jag tror ju att jag har tid än. När han säger att det är till halv ett så fattar jag att han kanske var arg men jag hade inte låst så han kunde komma in och tvätta. Det vara bara mina kläder i torktumlaren som var där.
När vi kommer in i tvättstugan har han låst och slängt mina kläder i tvättpåsen in i torkrummet. Fortfarande relativt ok. Jag har ju gjort fel, ja men det var ju ett ärligt misstag. Men jag tyckte det var onödigt av gubben att skälla på mig. Även tanten som tvättar bredvid klagade på mig. TYP SHIT JAG FATTAR SLUUUTA!

Nu kommer det värsta. Gubbjäveln ringde MKB och klagade. Så roligt. Nu har vår husvärd ringt och talat in ett meddelande att jag glömt min tvätt och att den nästa kunden inte kunde komma till och tvätta. DET ÄR JU INTE SANT, han kunde ju stoppa i och börja tvätta. Asså.. gäldre människor i all ära. Jag älskar gamla människor men är det något de är bra på så är det just sånt här. Jag är trött på att alltid behöva ursäkta äldre mäniskors beteende. Oavsett det gäller tvättetiden, busschaffören dåliga uttal eller vafan det nu rör sig om.
VAKNA, det är snart 2010 och det är dax att ni anpassar er. VI unga visar respekt för er och anpassar oss till er då kan väl ni göra detsamma någon gång då och då. FAN!

Varför inte bara ge mig en chans att berätta vad som hänt. Ja, visst jag gjorde fel men det var ju ett ärligt misstag. Kunde han inte bara sagt till mig i lugn och ro att jag var sen.

Nä fan , jag är helt jävla arg nu. Ringde till Karn och stortjöt för han skickade txt till mig om tvätten.

Men nu måste jag skaka av mig detta! HAN SKA INTE FÅ FÖRSTÖRA MIN FREDAG! GUBBE!
Så nu ska jag och Maja städa och göra fint tills pappa kommer hem!

Lite dunka dunka musik så städar man roligare!

PYSS

1 kommentar:

  1. bry dig inte om sura gubbar. Du vet att det var ett misstag så det får räcka. Sen kan du gå med högt huvud när du träffar denne dumme gubbe igen. Kram ann.

    SvaraRadera