fredag 3 augusti 2012

3 Augusti

Den bästa träningen är den du inte planerar! När Maja passade på att sova så passade jag på att köra ett snabbpass i trädgården! Plankan ett par rundor, kissade med hunden, armhävningar, vanliga sit-ups i mängder! Kunde kört hårdare men jag har märkt att när jag tränar och håller hårt på maten så stannar jag i vikt eller lägger på mig ett eller två kilon. Men när jag endast håller hårt på maten då tappar jag i vikt. Jag håller på att experimentera med hur jag kan äta och träna för att tappa några kilon till så nu blir det att hålla hårt på maten och gå ner dem fyra kilona jag vill ner till (57 kg) utan muskelbyggning. Får helt enkelt köra cardio vilket jag inte tycker är så roligt. Men men! Sen får jag bygga muskler på 1-2 kg eller något. Vill inte ligga över 60 kg utan helst kring 57-59 och jag vill absolut inte ha ha så synliga muskler. Endast på ryggen och ner på armarna. Inga magmuskler eller brösten för det tycker jag är fult, klart jag vill ha magmuskler men jag vill inte att dem ska synas. Just nu börjar jag se riktigt mycket resultat på magen. När jag kört plankan tidigare så har bebismagen med all extra fett och hud bara typ hängt där men nu börjar musklerna tränga igenom det samtidigt som fettet avtar! Man ser hur magen arbetar och tro mig när jag säger det att taggar en!

Allt är möjligt och jag är först i kö till förändring! Jag har lärt mig massor av nya och bra saker detta året som gått.

Ni förstår att idag är det exakt 1 år sedan Karn och jag gjorde slut så jag är en liten grubblare idag! Massor med saker rör sig i huvudet på mig men först och främst så tänker jag på allt positivt som skett. Hur mycket arbetet både jag och Karn gjort och så mycket energi men framförallt respekt vi lägger i vårt förhållande nu än vad vi gjorde förr. Jag känner att vi är på en väldigt bra plats. Vi har inte fått chansen igen utan jag känner mer att vi valde att ta den och satsa allt på ett enda kort. Går det inte denna gången sa vi att det är den sista för vi utsätter inte varandra eller Maja för den emotionella berg-och dalbana som vi gick igenom i höstas fler gånger. Så därför värnar vi om varandra noga. Vi kan inte gå tillbaka till vårt gamla liv utan att också ta med oss det vi inte vill ha så därför har vi skapat något nytt och fint men tillsammans med våra gamla känslor och minnen.

Så därför ser vi framåt med nygamla ögon och tar ett steg i taget, för vem har egentligen bråttom?

Det går fler bussar och fint folk kommer sent!

1 kommentar:

  1. Jag är väl en av de personer Maria som aldrig trott på att du och Karn skulle leva utan varandra. Ni kommer att spendera hela livet tillsammans, ni vet bara inte om det ännu ;))). Däremot är jag kanske en av de få personer som inte heller blev speciellt förvånade när ni bröt upp. även om det var Karn som tog steget. Men han gjorde detta på grund av sin klokhet och visste att om ni skulle komma till en förändring i ert förhållande så måste detta ske. Han visste att du måste få bli "vuxen" och stå på egna ben för att klara av att leva i en relation med någon annan på ett sunt sätt. Och se där, det lyckades han med med bravur. Du har fått rasa ner i "träsket" och sakta men säkert klättra upp igen för att hitta den där Maria som verkligen är Maria och inte delvist formad av någon annan. Du har en så stark personlighet Maria att detta var tvunget att ske för att du även skulla känna tacksamhet och ödmjukhet inför livet och vad det har att erbjuda. Och jag till sist säga att jag är en av de personer som blev "skitglad" över din förändring. Men precis som du säger så måste man hela tiden jobba vidare med sig själv för att inte falla in i gamla hjulspår oc återigen är jag en av de personer som tror att du även kommer fixa detta. Kram på dig fina Maria ;)

    SvaraRadera