onsdag 8 augusti 2012

Sudda sudda sudda bort din sura min.

Jag var så jävla förbannad, irriterad, sur, ledsen, förvirrad, gråtmild, arg så jag trodde jag skulle explodera. Istället för att låta någon stackars sate på hemmaplan få skiten tog jag tag i skiten istället och städade hela lägenheten från topp till tå och nu mår jag mycket bättre, ja rent ut sagt bra.

Jag är dyngsur efter att städat toaletten (jag städat på ett annorlunda sätt då jag skrubbar hela badrummet med svamp sen sprutar jag ner allt med varmt vatten!) detta brukar resultera i att jag blir helt blöt! Men rent och fint i badrummet! Golven är moppade, ytorna är dammade, disken är undan, vårt kök ser ut som ett kök igen och inte ett förvaringsmagasin. Ja, hela huset skiner och mitt humör är återställd. Ungefär som när det kommer en rejäl regnskur mitt på den soligaste dagen.

Vi gick vidare i handbollen och det var ju skoj, hörde på tv i bakgrunden och nu så spelar Man U - Barca. Kanske ska sätta sig och glo på matchen som det var planerat att jag skulle göra!

Vill hoppa in i duschen först och skrubba ner mig själv så den sista dåliga energin rinner av mig. Sen kan jag ta det lugnt med gott samvete.

Inatt ska jag hämta Fredde och Andy på Sturup så jag kommer inte i säng förrän vid fyra inatt så jag får ladda med kaffe.

Trevlig kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar