onsdag 22 augusti 2012

Min stora tjej

Som vissa av er vet har vi haft lite kamp med Majas nattningsrutiner. Hon har sedan länge somnat i sin egen säng men det har alltid varit med antingen mig eller Karn bredvid henne tills hon somnat. Detta har varit oerhört jobbigt för oss. Ja ni förstår ju själva, man blir ju övertrött när man ligger därinne i mysbelysning och i värsta fall somnar man vilket är tråkigt. Speciellt mot den andra som sitter och väntar i soffan.
Eftersom hon är så duktig med sin blöja så sa vi idag att vi tycker hon kan prova somna själv. Först var hon ganska kritisk till detta men efter att jag skapat superdeluxemys i hennes rum med kuddar, täcken och myslampor och sagt att stora töser somnar själv så tyckte Maja att hon absolut skulle prova på. Vi bestämde att vi skulle tillsammans läsa en saga sen skulle jag ligga med henne en stund och lyssna på Bamses sagovisor sen skulle jag gå ut och lämna dörren öppen. Det gjort och knappt tio minuter senare sov hon så sött!

Jag är så stolt över min stora tjej! Ingen blöja och somnar ensam och allt på bara några dagar, såklart kan nattningen gå bakåt men jag känner mig ganska säker på att detta är vunnen mark!

Just nu känns det som att Maja tar så stora steg framåt och jag är så glad att få stå bredvid och titta på hennes utveckling och veta att jag och hennes pappa har en del av allt att ta credit för! Det är ju trots allt vi som uppfostrat henne och lärt henne vissa saker. Jag tycker vi gör ett jättebra jobb med vår dotter och man som förälder måste berömma sig själv. Oftast piskar man sig före man någonsin skulle få för sig att faktiskt ge sig själv en klapp på axeln.

Med detta skrivet ska vi nu njuta ensamma till en film!
Kram på er och ha en skön kväll!

1 kommentar:

  1. Åh jag älskar er för era sunda värderingar <3<3<3

    SvaraRadera