fredag 30 april 2010

En sån dag ni vet!

Idag är en sån dag då jag finner energi i allt. Märkte direkt imorse när klockan ringde att idag var en bra dag. Tvättat sen sju imorse, dammsugit och torkat. Ska iväg och klippa mig klockan tolv. Maja skulle egentligen följa med för vi skulle trimma hennes lugg lite men vi har glömt bilbarnsstolen i mammas bil så det blir inget med det. Hon får stanna hemma med pappa. Karn är ledig idag för det är stora bede (?) dagen i Danmark. Dunno what that is!

Skönt iallafall att han får vara hemma en dag extra. Han är rätt så trött efter denna veckan, den tuffaste veckan på året och den föll direkt efter hans semester. Jo tack man kan gott säga han är trött.

Ikväll skulle vi egentligen till tallriken för att titta på brasan med Mia och Micke men det visade sig att dem tänder inte den förrän halv tio och då sover ju Maja så hur kul är det?!

Istället ska vi till Lund och Gröningen i Gunnesbo där det tydligen blir bål redan vid sex-sjutiden. Passar oss lite bättre, det är ingen vits med att hålla Maja vaken längre för att se bål så sent.
Det blir grillning och Wii-Sing tyckte jag det hette, vi ska sjunga in våren Wii-style!

Ska in i duschen nu innan jag ska iväg. Svetten rinner efter mitt träningspass med Majas största fiende!

Hoppas ni får en trevlig valborg och tänk nu på att klä er varmt. Det är alltid så förbaskat kallt och man är lika optimistisk varje år! Själv ska jag ha min vinterjacka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar