torsdag 1 april 2010

Tisdagen den 30 mars, kl. 19.16

En förträffligt bra dag har passerat och jag är slut i huvudet just nu! Precis kommit från marknaden med alla barnen och sitter just nu och avnjuter en wine cooler! Det är det närmsta de har rött vin just här. De har det i Thailand men de importerar så det är dyrt. Ska handla sen när vi hittar det. Just detta Seven hade bara det. Rött vin med bubblor, Hannah hade älskat det!

Varit på Big C idag och handlat lite saker, bl.a. en liten barnpool till Maja som hon suttit i och badat här hemma. Perfekt för den tar ingen plats! Dem släppte av mig hos frissan för jag skulle fixa mitt förbannade nageltrång (fan jag svär åt det varje gång, AJ!)

Gissa vem som beslöt sig för att inviga sin pool om inte min dotter, hon passade på att bajsa i den med! HAHA, Karn har fotobeviset! Men man märker nu att hon tycker det är varmt. Just därför vi köpte poolen, så hon kan svalka sig hela tiden här hemma. Vi kan ta med den till Koh Samui med för den tar inget plats. Så för vi blåsa upp den bredvid oss i skuggan så kan hon typ bo där när vi är ute! Hon älskar verkligen vatten.

Just nu ligger hon och sover i vagnen, somnade på vägen hem från marknaden. Man kör överallt här, lite trist. Jag vill gå med henne för jag tycker om att ha henne i vagnen, hellre det än i famnen. Jag måste erkänna att hon blir tung efter ett tag plus att i värmen så är hon så glatt. Tror knappast hon tycker det är så mysigt heller. Men det är inte så långt så man kunde ha gått men de ville de inte. Vi gick hem från marknaden förra gången. Nu är hela det stället nybyggda hus så det hade varit skoj att gå igenom området och kolla läget. Plus att på kvällen är den enda gången man kan vara ute utan att svimma av värmeslag.

Igår på kvällen gick vi till tempel innan vi skulle äta. En dag i månaden har de lite festlighet kring Nakhon Sawans huvudtempel där de har lite som en marknad med. Man kan köpa mat, gå och be till Buddha och sen kan man typ köpa lotter och se om man vinner! Hehe, Karn så att man vinner alltid. Tror dock priserna kostar mindre än lotten då man vann en pepsiburk på en lott! Men en vinst är en vinst!

Nu ska jag gå och kela med min man.
Kanske satsa på att bli salongsberusad ikväll!

Sawadee!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar