måndag 24 augusti 2009

FRAGILE

Livet är så skört. Allt kan tas från oss bara på ett ögonblick. Så varför bråkar vi? Varför krigar vi? Varför ödslar vi tid åt att skapa konflikter och kaos i världen när allt är så flyktigt? Vi borde älska. Älska den tid vi har för närsomhelst kan någon/något/ödet/djävulen/gud/karma komma och ta den ifrån oss.

Det är orättvist. Det är tragiskt. Det är två ord för vad det är. Jag kan fler.
Du var för vacker för att dö. Dö ska man göra gammal och skruttig. Ingen vill se en vacker ung människa död. Ingen vill se sin dotter död. Jag vill att du ska leva.

Det finns en klump i magen, inget tycks göra den mindre. Det är svårt att andas. Jag vill inte lämnas ensam med mina tankar för länge. Jag flyr. Blundar och vandrar på nostalgi-gatan och där är du. Du sitter och ler mot mig. Du finns. Jag vaknar upp, klumpen är tillbaka. Jag gråter. Gråter för din son.

Du är död.

3 kommentarer:

  1. Usch då.Vilket ledsamt inlägg. Hoppas lilla Maja ger dig kraft och näring att orka vidare. Kram från Ann.

    SvaraRadera
  2. ANN

    Jo, Maja är verkligen vår solstråle som skänker oss så mycket energi och glädje i denna sorgsna tid. Det är så underbart med barn för de ger en viss balans till livets negativa händelser.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är jobbigt en tid nu, men livet går vidare. Vi får hjälpas åt. Puss mamma.

    SvaraRadera