lördag 29 augusti 2009

Potatis? Nej tack!

Maja har börjat äta smakportioner! Det är så roligt. Hon har mat upp till öronen och skriker om hon inte får mer. Hittills har morätter, aprikos med päron varit en hit men så igår kokade jag till potatis och det tyckte Maja INTE om! Frynte och nästan kläcktes på det. TYVÄRR precis som hennes mamma är nog potatis ingen för lillan. Vi får försöka senare igen men just nu håller vi oss till goda morötter och efterrätter! Sen ska det bli majs!

Farbror Ling-Ling eller Leck och hans Jenny har varit här. Vi har käkat lite thai och sitter och slöar framför tv:n.. ingen ork till något annat känner jag. Maja är ju i den åldern nu då andra människor är främmande och likaså var det med farbror. Tur att det bara är en fas. Hon är inte så med min mamma, det är jag så glad för. Vi kan lämna henne till mamma och Jan utan några problem. Men mamma och Maja ses nästan varje dag så det är ju inte så konstigt!

Maja har varit rätt så ledsen när det har varit dax för nattning nu de senaste två dagarna så man är ju extra trött själv. Hon verkar ha svårt att komma till ro men när hon väl somnar så sover hon. Vaknar och vill ha en liten sup runt midnatt men sen sover hon till 4-5. Jag längtar till den natten då hon sover rakt igenom. Tänk att få sova 8 timmar non-stop. Jag har glömt hur det är. Innan hon kom så höll hon mig vaken i magen. vaknade nästan varje natt kl. 5 och var klar vaken. Men vafan ska man upp och göra då?! Så höll det säkert på tre månader innan hon föddes. Så JA jag längtar efter att sova ut! Ska bli så jävla skönt!

Nu ska jag krypa ner i soffan med min gubbe och se lite Sagan om de två tornen. Den har man ju inte sett nog av! Trevlig lördag allesammans!

Till Tessan som är på vinkalas önskar jag en trevlig kväll. Ta en drink för mej med! Ta det lugnt. Puss love you

2 kommentarer:

  1. Hahaha. Låter precis som vilken smpåbarnsfamilj som helst. Sova får ni göra när ni blir gamla. Men då är det värken som håller en vaken :-). Nej nu skall jag inte skrämmas bara skoja lite.Topg precis om det in min egen blogg. Maja är ju till 50 procent thai så det är kanske inte så konstigt att hon inte gillar potatis. Försök med lis i stället :-). Det var också ett skämt. Kul att ni mår nåt så när i alla fall och att lilla Maja utvecklas precis som hon ska. Kram från Ann

    SvaraRadera
  2. HAHA.. ja jag får väl pröva lis istället!

    SvaraRadera