onsdag 9 september 2009

BAG-LADY

Idag har Maja och jag varit hemma hos gamlamormor och gamlamorfar.. mamma kom och hämtade oss sen var vi där och tvättade lite.. lång historia.. okej.. så här ligger det till:
F.r.o.m den 11 september är min mamma officiellt en BAG-LADY.

Skriver man in bag-lady på ne.se får man följande beskrivning;
Bag-lady: hemlös kvinna (som bär sina ägodelar i påsar). !!!

Saken är den att hon sålt sin lägenhet och har inte ännu hittat en ny! Men just nu kommer de kunna bo kvar i stugan för det är så varmt... men sen så får de flytta in i stan och då till Jans tvåa på John Ericssons väg.. men det gör inte mig något för då bli vi grannar! MEN TILLS DESS ÄR MOREN MIN HEMLÖS!

Så därför tvättar mamma just nu hemma hos mormor och morfar!

För er som inte tror mig så finns det nu fotobevis!

Idag är det fotboll.. Sverige möter Malta på bortaplan! Vi på finlandsgatan är taggade till tusen! Pappa har öppnat upp ölen, Maja sitter i hans knä och pimplar bira hon med! Liabrao o låta dem börja tidigt! Fiskgratängen står i ugnen och blir färdig! Jag ska ta en bira jag med.. och sätta mig i soffan och lägga upp benen!

GOD LILL-LÖRDAG PÅ ER MINA VÄNNER!

3 kommentarer:

  1. Trivs jag inte i Jans lägenhet, så blir jag sambo med Maja i hennes nya rum.

    SvaraRadera
  2. Du har sån djävla sjukt bra humor maria. Kul att du börjat blogga så jag får skratta lite. kram Ann. Hälsa bagladyn att hon får gärna komma hit och duscha och äta en bit hemlagad mat om hon vill :-).

    SvaraRadera
  3. ANN

    HAHA, va skönt att höra Ann!
    Ja det ska jag!

    Ps. Anns mat är riktigt GOD!

    SvaraRadera