onsdag 23 september 2009

Gubbfan

Måste bara berätta vad som hände på Mobban innan.
Vi var över alla tre för att handla. Var där inne på kniv och gaffel eller vafan det heter. Vi stod framme vid kön och Maja sitter i vagnen. Då kommer en gubbe i ful röd tröja, bärandes på en bricka med en kaffekopp och en kaka på med en hand. Precis framme vid huvudändan på vagnen ska han svänga och jag ser bara hur kaffekoppar börjar kasa på brickan en 10-delssekund senare skriker jag till och hinner precis flytta vagnen mot mig.
TUR I HELVETE var det för kaffekoppen fortsatte fram mot kanten, sen åkte halva koppen rakt ut i golvet som tur var. Hade jag inte sett det hade det hamnat på Majas huvud.

Jag skrek skithögt, alla i restaurangen titta på mig som om jag var en idiot. Och sen i ren reflex skriker jag till gubben DIN DUMME JÄVEL.

Han sätter sig ner och börjar dricka sitt kaffe. Fattar ni, det var mindre än sekunder ifrån att Majabebisens huvud skollandes av kokhett kaffe.
Änglavakt.

Man förstår ju honom, han blev nog skärrad och skämdes men hade han bara sagt förlåt så hade jag kanske varit lugnare men fan asså jävla gubbfan. Jag hade sån lust att smälla till honom. Han bara titta på mig och gick vidare ungefär som om vi BARA gått i i varandra eller något. Man måste verkligen ha koll på ALLA andra ute på stan.

Nu ska vi kurra ner oss i sängen alla tre och se dubbelavsnitt av Heroes och Ssupernatural! MYSPYS! PUSS på er!

2 kommentarer:

  1. Stackars er. Tur att du har ögonen med dig Maria. Själv är jag rent insnöad när jag är ute på stan. Skulle kunna gå förbi min egen dotter utan att se henne, tror jag. Att du skrek är inte heller så konstigt för det är chocken som gör att man handlar på ett visst vis. Tur du inte slog till honom. Ja dessa så barn är ständigt utsatta för faror, utr att Maja har en vakande mamma. Kram till er alla. I går blev jag lite nervös när "Pippi" hängde löst. Jag sa till Rolle, hoppas inte Inger åker ut för då går maria i taket där hemma :-). Men som tur är så slutade kvällen lugnt hemma hos familjen Yindee, tror jag. ha ha ha. Ann

    SvaraRadera
  2. ANN
    Ja, jag fick samla mig rätt snabbt. Sen hade jag ju med mig den solidariske och alltid sådär artig/duktig Karn som sa till mig att ta det lugnt...:)

    Ja, lite svettpärlor bildades i pannan. Jag hejar på pippi! Tycker att Jannike är yr. Hejar nog mest på Thorleif och Inger! Känns lite underdog!

    Kram
    Kram

    SvaraRadera