torsdag 15 juli 2010

Ikea times two.

Tog en runda till till Ikea nu efter maten med Karn! Vi skulle ha en kruka till vår blomma. Den har vuxit så mycket så den krävde en större kruka! Blev salladsbestick och en vattenkanna med! Ja och en glass till Maja! Haha, ungen vägrade låta oss ge henne utan skulle givetvis äta själv! Resultatet blev mjukglass överallt och ingenstans!

Just det, en rosa lampa till Maja! Den hittade jag nere i fyndhörnan! Den är samma design som dem vi har i vardagsrummet fast denna är rosa! Superfint blev det! Ändrat om lite här hemma, bara smådetaljer men det är sånt som gör att man känner litta variation! Blir roligt då!

Vi passade på att titta lite på mattor när vi ändå gick där, vi ska ju köpa ny soffa till höst när jag börjar skolan! Då blir vi rika vetni, massor med extra pengar varje månad! Ny soffa, matta, lampor, gardiner. Jorå, det kommer bli supersnyggt! Det är det redan men jag är SÅ trött på vår soffa nu!

Hannahs dumma syster somnade med ciggen i den (wtf) och gjorde två brännmärken, Mini-Me har kissat i den fast det luktar ju inte och då var hon bebis. Andra obehagliga fläckar i den som jag inte kan hållas ansvarig för!
Nej, det känns som att en ny soffa är på tiden! En ny soffa för mig representerar mycket mer än en soffa. När vi köpte vår gamle var det då jag och Karn officiellt flyttade tillsammans och blev riktiga sambos i en tvåa. Många glada minnen ligger i den soffan.

Men nu vill jag ha en ny soffa och skapa nya minnen i. Denna soffan ska representera vårt liv nu, med barn och med lite annan livsstil. Jag har många krav, den ska främst vara djup så man kan ligga två bredvid varandra och mysa för det har vi inte kunnat i denna, den ska ha divan, den ska vara låg, den ska vara lätt att hålla ren, den ska inte dra åt sig katthår, den ska inte kosta SKJORTAN, den ska vara mjuk och SUPERSKÖN att sitta i för på vintern tillbringar vi mycket tid i soffan. Den ska vara stor, men inte för stor, vet dock inte om den ska vara i tyg eller microfiber. Dem säger tyg blir tradigt för det sätter sig, vi har microfiber nu och mysfaktorn är lite sämre med det.

Nåja, förlåt om det blev en tradigt inlägg om min soffa och framtida soffa.
Nu ska jag avnjuta min del av mammas landgång hon lämnade kvar i vår kyl!

Trevlig kväll på er!
Var rädda om varandra och drick nu ordentligt i värmen!

Just det, vill bara gratulera Manuella och hennes familj till sin senaste tillökning Saga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar