tisdag 6 juli 2010

Snart dagisdags!

Jo, snart ska min lilla bebis som inte är en bebis utan en liten flicka börja på dagis! Den 16 augusti blev det efter mycket om och men. Först var det bestämt den 2:e men förskolan ville ändra för deras pedagoger var på semester. Men eftersom Karn hade tagit semester för att skola in henne den veckan valde vi att ha semester istället så skolar vi in henne den 16:de. Så kanske vi åker till Strömstad i veckoslutet på Karns semester istället. Vi får se! Det blir iallafall med semester för Karn med sin älskling hemma!

Talade med dagis idag och vi är välkomna på måndag för att hälsa på! Ska bli skoj och se vad hon tycker, självklart lite nervöst gör min del men jag ska väl klara det med! Jag kommer ha annat o göra förhoppningsvis så jag håller mig sysselsatt!

Jag är fortfarande lite snörvlig men Maja är återställd. Jag skulle behöva en dag för att vila upp mig så jag kunde blivit frisk men jag blir så jävla rastlös och då mår jag skitdåligt. Vi låg hela dagen igår och jag var så trött på det imorse att jag kunde kräka! Tur att vi mådde bättre så vi fick inspekterat mamma och Jans nya sittbadkar! Hur de ska kunna busa i det lilla karet vet jag inte men sött var det! Maja får busa i det istället!

På torsdag fyller min mormor år, första gången sen morfar dog. Hon verkar faktiskt inte påverkad av det, vi får hoppas hon behåller sitt glada humör fram tills dess. Det kanske blir jobbigt när det är morfars födelsedag nästa månad. Men jag tycker min mormor visat mod, styrka och varit otroligt stark igenom allt. Att förlora sin livspartner kan jag bara föreställa mig hur det är. Även om livet i dess storhet kanse lättare går att klara av så är nog vardagen det svåraste. Man måste tänka om allt. Dem där småsakerna man gör tillsammans varje dag. Det måste vara det som är jobbigast. På högtider och andra sådana dagar är vi ju med henne, fast vi är bra på att vara med varandra i vår familj. Vi tycker om att umgås med varandra! Bra är väl det? Mormor är jag med ofta! Hon är go min mormor, om hon bara ville äta mer


Nej, nu ska jg hämta Pringles och det sista lösgodiset från skåpet och se fussball med gubben min i sängen!
You gotta love Iphone, makes blogging ten times easier!

Sov gott på er mina älsklingar!
Var rädda om varandra!
Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar