tisdag 31 augusti 2010

Arbetare? Ja, det är jag!

Idag har jag fått skingra mina tankar! På jobb! Ingen måndagångest här inte! Man berättar sällan om de dagar man INTE har måndagsångest..annars glider ju gärna en måndag bort i glömska. Nej, denna dagen är lika viktig som vilken dag som helst. Denna dagen har sitt värde, samma värde som den måndagen med ångest!

Mycket som händer nu i våra liv. Både positiva och negativa. Men vi är Yindees, vi är vana! Vi har varandra och vi älskar varandra! Mer än så behövs inte! Imorgon är det dagisdags igen för lillan. Vi har dock kommit överens om att båda följer med dit imorgon och stannar med henne. Sen går vi hem tillsammans innan lunch. Eftersom jag jobbar hela veckan så tycker jag att jag kan välja att bara låta henne va där ett par tre timmar. Annars träffar jag ju inte henne något alls nästan.
Jag känner som Majas mamma att hon behöver landa lite och få falla tillbaka lite. Självklart inte för mycket men vi kan inte föreställa oss vad som rör sig i hennes huvud just nu. Så mycket nytt. Som Ann skrev att hon kan inte förstå alla ord men känslorna kan hon ju känna och vi vet ju alla hur kraftiga de är. Så jag vill ha det såhär just nu.

Maja hade somnat när jag kom hem men jag har varit inne och doftat på henne. Det är min favoritdrog! Majas doft gör mig alldeles varm i hjärtat och det känns som om jag ska spricka av kärlek så då måste jag lukta mer!
Som sagt, my personal brand of heroin!!

Hon har haft en underbar dag med sin pappa! Hon har dock blivit lite förkyld och hostar. Än så länge är det inte så farligt men vi får se, hade ju varit typiskt om hon ska bli sjuk nu så vi INTE kan gå till dagis imorgon.

Imorgon ska vi åka och handla lite mat. Karn har varit flitig idag och diskat ett monsterberg med disk, plockan undan här hemma och frostat av frysen! Min karl, jag älskar dig!

Hoppas ni mår bra och har haft en bra dag och en skön helg! Vår lördag blev kanon! God mat och gott sällskap! Vissa stannade t.o.m till söndag eftermiddag och vi hade en riktig mysdag tillsammans!

Nu ska jag in i duschen sen lägga mig bredvid Maja och sniffa vidare! Karn raidar ändå så nån kärlek från han får jag inte!

Godnatt och var rädda om varandra!

1 kommentar:

  1. En annan sak hon kan ha med sig är en tshirt eller liknande som du har haft på dig och så kan hon ha den hos sig när hon skall sova eller är ledsen. Doften av mamma (eller pappa) kan vara lugnande för många barn. Kram Ann

    SvaraRadera