tisdag 10 augusti 2010

Hemska dag

Jag har jobbat idag! Det i sig är underbart, roligt och på alla sätt positivt! MEN jag var tvungen att lämna bort Maja ett par timmar innan Karn kunde hämta henne. Så jag var med henne uppe hos mormor med mamma och mormor. Sen somnade hon och jag var tvungen att gå till jobb,
mamma kom och när Maja vaknade så var det lugnt. Sen körde dem ut i stugan en stund. Sen skulle mamma oxå jobba så planen var att lämna Maja till Stina som oxå hade jobbat! Så mamma lämnar Maja hos henne och sticker till jobb. Nu är klockan 1600. De första fem minuterna gick kanon, sen märkte väl Maja att mamma gått och då blev hon ledsen, som vissa vet är Maja en sån liten tös som skriker tills hon kräker och vips så hade hon spytt ner Stina, hennes matta och tom lite på Oliver! Men efter mycket om och men då Stinas mamma Anki badade i vasken så lugnade hon ner sig. Karn kom ju klockan 1700 så det var ju bara en timme men jag kan bara föreställa ni hur lång den timmen måste ha känts för Maja. Stackaren. Det tär mentalt på mig, nu ska jag lämna henne hemma med sin farmor på torsdag morgon fram tills mamma kommer halv elva. Det kommer nog gå bättre för hon är i sin egna miljö. Men jag börjar ju få mer timmar nu och jag måste ju tacka ja. Känner mig sugen på att jobba! Och nästa vecka så skolar jag in henne och då blir det förmodligen ännu värre :(

Men men, detta är tydligen en del av deras utveckling. Att dem ska skapa större nätverk och ta in fler personer men fyfan vad illa jag mådde när jag hörde vad som hänt och då sitter jag på jobb och kan inte göra ett skit ju! Skoj! Nej, min lilla älskling det känns fruktansvärt att behöva lämna bort dig det ska du veta. Hade mamma kunnat hade jag inte lämnar dig på dagis förrän du är typ 30! Usch och detta går andra människor igenom.

Nu ska jag in och krama om min älskling! No way att hon ska sova i sin egen säng inatt! Jag ska krama henne hela natten! Längtar efter hennes doft! Underbara unge du gör mig hel jag älskar dig till solen och månen och tillbaka!

Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar