måndag 9 augusti 2010

Vips

Och så var man tillbaka till verkligheten! Karns semestervecka tog slut i lagom tempo, han hade nog lagom med ångest imorse när han gick till jobb. Han verkade iallafall pigg och utvilad och dem förutsättningarna måste ju underlätta en hel del för honom idag. Tragiskt nog vet jag hur mycket jobb han har att ta igen eftersom han var sjuk halva veckan innan han gick på semester. Hoppas han inte är för illa däran när han kommer hem i eftermiddag.

Maja och jag sov ända till 9 idag! Underbart och sen har vi bara jäst i sängen, nu sover lillfisen igen och annars blir det nog bara till att vara hemma idag och mysa. Stina skulle eventuellt komma förbi en stund senare. Har "Anne på Grönkulla" på i bakgrunden på tvn. Gamla minnen som väcks till liv, det gick när jag gick i mellanstadiet. Helt stört vad saker man minns och inte minns!

Om en vecka början Maja på dagis. Det är helt sanslöst vad tiden gått. Dessa två år jag snart gått hemma närmar sig äntligen sitt slut. Ja, det tycker jag man får säga. Det ska bli så skönt att börja skolan. Även om jag måste vänta till november. Jag har fått jobb på Hyllie Korttidsboende och förhoppningsvis får jag timmar där så jag kan få in lite pengar!

Denna helgen har gått i mystecken.. i fredags njöt jag och Karn av varandra. Mamma hämtade lillan på morgonen när hon gått av. Sen hämtade vi henne i lördags morse. Vi hann med biobesök, mysmiddag, cykeltur i stan med glass och eftermiddagslur deluxe (utan Majas fötter och armarn i hakan på en!)

Nej, en underbar dag bara vi två. Skönt att få njuta av varandra. Det är det första man automatiskt prioriterar bort när man måste prioritera Maja.. synd att det går så på automatik. Måste försöka förändra mitt tänkande där, hitta andra lösningar. Fast jag tycker ändå vi lyckas hitta lågan rätt ofta! Men småbarnslivet är ju ganska så präglat av uppoffringar säger dem så det gör det mer okej att leva efter!

Lördagen tillbringade vi tillsammans med Jojo och Mattias och barnen! Mycket mys och god mat och badbus för alla tre sötisar! Filmmys på kvällen och så stannade dem över natten så vi fick en hel extra dag tillsammans med Freja och Embla. Myspys deluxe, även om mitt humör igår mest kunde lika en avdankad lågavlönad hypnösitörs. Allt gick saaakta och allt var såå trist. Jag hade helt enkel en pissdag och det var väl vädrets fel. Pissa ner hela dagen ju, hur skoj är det?

Nej, det är skönt att kunna umgås med folk utan en massa måsten och sceneri.. Slippa va så duktigt...
Tack för en trevlig lördag och en tradig söndag!

Nu ska jag in och krama min unge och beundra lite. Det finns ingen vackrare än att titta på henne när hon sover!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar